Některé obchody mají po znovuotevření nižší návštěvnost

foto Ilustrační foto - Lidé stojí 16. května 2021 ve frontě do sportovního obchodu v centru Olympia v Teplicích.

Praha - Někteří prodejci po znovuotevření obchodů, které vláda po více než čtyřměsíčním uzavření kompletně povolila od 10. května, sledují nižší návštěvnost než před pandemií koronaviru. V některých případech se liší v závislosti na poloze obchodu. Méně lidí navštěvuje prodejny v blízkosti kancelářských budov, část lidí totiž stále pracuje z domu. Například v obchodech v centru Prahy nadále chybějí turisté. Podle některých obchodníků se ale návštěvnost vrátila do stavu před krizí. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

Síť Electro World hlásí podle svého marketingového manažera Tomáše Kováříka propad návštěvnosti o 15 procent v porovnání s dobou před pandemií. Největší pokles eviduje v nákupních centrech, nejvíce pak v Praze, kde je nejslabší návštěvnost v prodejně na Zličíně. U samostatně stojících obchodů není podle něj propad tak citelný. "Naštěstí se počet platících zákazníků nesnížil tak znatelně, ale jen v průměru o pět procent, tím pádem to není na obratech jednotlivých prodejen tak znatelné," dodal.

Mírně nižší návštěvnost než před krizí sleduje oděvní řetězec C&A. Podle manažera sítě pro Českou republiku Miroslava Naňka je ale zároveň znát, že zákazníci mají chuť nakupovat. Regionálně C&A podle něj rozdíly v návštěvnosti nezaznamenává, výjimkou je centrum hlavního města, kde stále scházejí turisté, uvedl dále.

Velké rozdíly v návštěvnosti jsou podle ředitelky pro maloobchod klenotnických značek ALO diamonds, ALOve a Halada Andrey Beranové u nákupních center v blízkosti kancelářských budov, kam se ještě všichni pracovníci nevrátili. Navíc je momentálně doba dovolených, situaci tak bude možné podle ní lépe zhodnotit na podzim.

"Zákazníci nakupují oblečení stejně jako před pandemií přesně dle našeho předpokladu," řekla marketingová manažerka řetězce Marks & Spencer Helena Vyhnánková. Nastaly podle ní ale změny v oblibě sortimentu. Lidé méně kupují formální oděvy, častěji si naopak pořizují ležérní kusy například soupravy, šortky a topy z teplákoviny.

V hračkářstvích Bambule a Sparkys se trend návštěvnosti podle marketingové ředitelky značek Jany Krčkové vrátil prakticky do běžného režimu. Nejvíce zákazníků přichází v pátky, soboty a dny, kdy není hezké počasí. Zvýšenou návštěvnost obchody podle ní evidovaly krátce po znovuotevření, dále kolem Dne dětí a konce školního roku. Krčková dále uvedla, že u hraček hraje velkou roli neplánovaný nákup. Navíc i velká část lidí, která si zboží předem vybere na internetu, se na něj ještě před nákupem, přijde podívat do obchodu.

Diskontní síť KiK se podle svého jednatele Martina Šatného těšila nárůstu počtu zákazníků v květnu i červnu. Předpokládaný první pokles podle něj nastal na začátku července, kdy byly dva státní svátky a mnoho lidí odjelo na dovolenou. V dalších týdnech Šatný předpokládá, že do prodejen bude znovu přicházet větší množství lidí.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

22°C

Dnes je neděle 26. září 2021

Očekáváme v 11:00 19°C

Celá předpověď