Už šest měsíců v řadě mají elektrická auta (tedy dohromady vozy s pohonem plug-in hybrid a bateriové elektromobily) podíl na celkových prodejích nových aut v Německu větší než dvacet procent. A pomalu se přibližují k hranici 25 procent.
V dubnu, jak vyplývá z čerstvé statistiky KBA, se v této zemi prodalo celkem 230 000 nových osobních aut, což je, pro zajímavost, o 90 procent více než ve stejném měsíci loňského roku. Z toho pak bylo téměř 51 000 elektrických aut.
Převahu mají plug-in hybridy, přičemž aktuálně je poměr 27:24 tisícům. Nejúspěšnějším prodejcem aut, které v místě svého provozu nevypouštějí žádné emise plynů, je Volkswagen. Na svém kontě měl v dubnu přes šest tisíc bateriových a přes tři tisíce plug-in hybridních vozů. Za touto značkou následují další tři němečtí producenti. Konkrétně se jedná o “prémiovou trojku” v pořadí Mercedes-Benz, BMW a Audi.
A celkově pátá je mladoboleslavská automobilka Škoda, která tak rovněž v segmentu elektromobilů potvrzuje svoji pozici nejúspěšnější importované značky. Do první desítky pak patří ještě Seat, Smart, Renault, Hyundai a Opel. Tesla byla daleko vzadu.
Za první třetinu letošního roku, tedy od ledna do konce dubna, stoupl meziročně v Německu prodej elektrických vozidel na 193 tisíc kusů. Meziroční nárůst činí ohromných 209 procent. Bateriových vozů se do provozu v tomto období zaregistrovalo 89 tisíc vozů PHEV pak 105 tisíc.