O 41 procent – na celkových 12 400 kusů vzrostl prodej elektrických modelů automobilky Škoda v letošním prvním čtvrtletí ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.
Modely Enyaq a Enyaq Coupé mají však stále na celkovém odbytu vozů této mladoboleslavské automobilky podíl jen 5,9 procenta.
I to je však navýšení oproti loňskému výsledku, kdy to bylo jen 4,7 procenta. Za celý loňský rok pak Škoda na celém světě prodala 52 700 čistě elektrických aut.
Odborníci očekávají, že tento počet sice letos bude překonaný, ale přes sto tisíc kusů se s největší pravděpodobností nedostane.
Významnější navýšení prodejních čísel elektrických aut se dá očekávat až s připravovanou modelovou ofenzívou. Ta začne příští rok a do roku 2026 by podle informací portálu Autonaelektřinu měla znamenat rozšíření nabízených elektrických aut až na šest.
Jedním z nich bude také malý vůz, který ale vyrobí továrna Seatu ve Španělsku. Jeho cenovka by měla být kolem šesti set tisíc korun v základní verzi.
Škoda plánuje, že v již za sedm let bude podíl jejích elektrických vozů na celkovém objemu odbytu na hranici 70 procent a o pět let později pak plných sto procent.