Meeting Point CzechTrade na Mezinárodním strojírenském veletrhu nabízí konzultace s 22 řediteli zahraničních kanceláří

foto

Meeting Point CzechTrade, který nabízí exportérům osobní setkání s řediteli zahraničních kanceláří, právě probíhá na Mezinárodním strojírenském veletrhu (MSV) v Brně. Firmy konzultují s 22 zahraničními ředitelkami a řediteli, kteří zde pomáhají řešit a posouvat exportní aktivity v 31 zemích. Součástí doprovodného programu agentury na veletrhu byl také odborný seminář zaměřený na obchodní příležitosti v konkrétních teritoriích a seminář týkající se on-line marketingu v Německu.

Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade je součástí České národní expozice, kterou zastřešuje ministerstvo průmyslu a obchodu na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Čeští exportéři mají příležitost účastnit se Meeting Pointu CzechTrade. Během půlhodinové konzultace se radí s odborníky působícími v různých světových teritoriích. Vzhledem k bohatým zkušenostem zahraničních kanceláří na daném trhu firmy řeší konkrétní exportní příležitosti či podmínky k obchodování, ale také způsob komunikace, který je pro každý trh specifický. „Meeting Point CzechTrade je nedílnou součástí doprovodného programu strojírenského veletrhu už od roku 2012 a patří mezi naše nejdůležitější akce roku. Pro firmy jsou konzultace na jednom místě s našimi odborníky příležitostí získat cenné informace, které nejsou dostupné z žádných jiných zdrojů. Naši experti se zástupci firem prokonzultují nejvhodnější teritorium a pomohou zpřesnit exportní záměr firem. Tato akce může být pro zájemce o export prvním krokem k úspěšné expanzi, a to i na vzdálenější trhy,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.

Rozmanitost exportních teritorií přináší nové příležitosti

Na akci se registrovalo 121 firem a je naplánováno celkem 330 konzultací s řediteli zahraničních kanceláří. Další konzultace dnes poskytují specialistky z Klientského centra pro export a Design Centra CzechTrade. Největší zájem je o konzultace zaměřené na blízká teritoria, jako jsou Rakousko, Polsko a Německo. Letos se rychle zaplnily i vzdálenější trhy, Čína, USA a Kazachstán. Na místě jsou přítomni zástupci zahraničních kanceláří jak ze zemí Evropské unie, tak i z těch vzdálenějších, jako je Ázerbájdžán, Indie, Kolumbie nebo Kyrgyzstán. Také spektrum zájemců o zahraniční trhy je z hlediska specializace široké, a to od chemického průmyslu nebo zdravotnické techniky až po letecký průmysl. „CzechTrade provozuje kanceláře jak v evropských metropolích, tak i v afrických obchodních kolébkách, jako je například Nigérie, kde je způsob obchodního jednání pochopitelně odlišný, ale velmi atraktivní,“ dodává Radomil Doležal.

V rámci doprovodného programu veletrhu pod hlavičkou CzechTrade proběhly dva odborné semináře, jejichž kapacita se kompletně naplnila. Na teritoriálním semináři prezentovali odborníci ze zahraničních kanceláří obchodní příležitosti v Indii, USA a Kazachstánu, kde CzechTrade otevřel nebo otevře své exportní inkubátory . Mimo jiné zaznělo, že ochrana a tvorba životního prostředí, nanotechnologie, zdravotnická technika nebo letecký průmysl jsou perspektivní obory pro export do Indie. V USA je atraktivním odvětvími pro české firmy doprava nebo elektromobilita a v Kazachstánu jsou na vzestupu obory, jako je strojírenství, těžební obory nebo energetika. Druhý seminář byl zaměřený na on-line marketing v Německu, na porovnání běžných marketingových nástrojů a na konkrétní podmínky on-line expanze do DACH regionu. Účastníci získali tipy a rady, jak na úspěšný export v německy mluvících zemích nebo jak si najít kontakty na německém trhu.

Návrat na Ukrajinu

CzechTrade v září znovuobnovil své zastoupení v Kyjevě, kam se vrátila také ředitelka kanceláře Oksana Antonenko. Zástupci firem mají na Meeting Pointu CzechTrade příležitost konzultovat aktuální exportní příležitosti, které Ukrajina v rámci obnovy nabízí. „Firmy si uvědomují, že musí být připraveny, aby vstoupily na trh rychle a včas. Při konzultacích se mě nejvíce ptají na aktuální poptávku a jaké obory jsou nyní pro Ukrajinu prioritou. Firmám poskytuji informace ohledně zdravotnictví nebo potřeb k obnovení infrastruktury, obytných míst či zpracování stavebního odpadu. Nejvíce konzultací mám se zástupci firem, které zajišťují čističky odpadních vod a zpracování odpadu,“ uvedla Oksana Antonenko, ředitelka zahraniční kanceláře v Kyjevě.

Meeting Point CzechTrade probíhá v podobném formátu každoročně také v únoru. Pokud tedy firmy neměly příležitost účastnit se letošního Mezinárodního strojírenského veletrhu, mohou využít konzultací zahraničních odborníků na nadcházející akci počátkem roku 2023.

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již 25 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 57 zemích na pěti kontinentech.

www.czechtrade.cz

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

5°C

Dnes je středa 30. listopadu 2022

Očekáváme v 15:00 3°C

Celá předpověď