Bez jedné desetiny dosáhl v únoru podíl elektrických modelů na celkovém německém trhu s novými osobními vozy hranice 25 procen
Oproti loňskému roku se celkový objem prodaných aut v Německu zvýšil ve druhém letošním měsíci o 3,2 procenta na více než 200 000 kusů. Elektromobilů a plug-in hybridů z toho bylo 49 900.
Zajímavým jevem je fakt, že na růstu prodejů elektrických vozů mají zásluhu výhradně bateriové elektromobily. Těch se meziročně zaregistrovalo do provozu o 55 procent více, zatímco plug-in hybridy naopak klesly o 1 procento, V současnosti proto už mají “čisté” elektromobily na celkových prodejích podíl více než 14 procent a plug-in hybridy klesly na necelých 11 procent.
Mezi značkami je poněkud překvapivě na prvním místě Mercedes-Benz, přestože právě tato značka, stejně jako třetí BMW a pátá Audi prodává více aut s namontovanými oběma typy pohonných ústrojí.
Druhá v pořadí je Tesla, která samozřejmě suverénně ovládla statistiky prodejů “čistých” elektrických vozidel. Překvapivé je rovněž až čvrté místo značky Volkswagen.
Z jednotlivých modelů zákazníci v únoru nejčastěji přebírali nové Tesly Model 3. Druhý skončil Fiat 500 electric, třetí Tesla Model Y, čtvrtý byl v Nošovicích vyráběný Hyundai Kona Electric a pátý Volkswagen ID.3.