Dermacol rozšiřuje export a více zabezpečí výrobky proti padělkům

foto Ředitelka strategie a spolumajitelka firmy Dermacol Věra Komárová poskytla 4. prosince 2019 v Praze rozhovor ČTK.

Praha - Český výrobce světoznámé kosmetiky Dermacol vyvinul nové bezpečnostní prvky, které se na jeho produktech objeví příští rok. Chce tím zabránit rostoucímu množství padělků. Ty se podle ředitelky strategie Věry Komárové netýkají kamenných obchodů v Evropě, nýbrž se objevují na asijských a arabských trzích a na internetu. Značka změnila i své logo na Dermacol Prague, které má pomoci k její lepší identifikaci, zdůraznit pražský původ a vrátit se původní podobě logotypu ze 60. let. Komárová to řekla v rozhovoru s ČTK. Příští rok bude také více expandovat.

Fotogalerie

Přestože online prodeje Dermacolu rostou zhruba pětinásobně, v celkových prodejích značky tvoří zhruba jen pět procent, na zbytku se podílejí kamenné prodejny. I tak ale firma odhaduje, že kvůli fejkům může na tržbách tratit až desítky milionů korun ročně.

V roce 2021 značka oslaví 55. výročí. Prodává v 70 státech a začátkem příštího roku začne i v Brazílii. V rámci drogistického řetězce Rossmann se více rozšíří v Polsku, kde má podle Komárové už teď dobrou pozici. Zvažuje také, že distribuci v Polsku poprvé podpoří i televizní kampaní.

Bezpečnostní opatření se budou týkat především celosvětově nejznámějšího krycího Dermacol Make-up Cover, který se kopíruje nejčastěji. Firma ho ročně prodá zhruba tři miliony kusů. Výrobek bude mít nové víčko a na krabičce prvek s QR kódem, který bude moci identifikovat, že jde o originál. Internetový prodej i skrze globálního amerického internetového prodejce Amazon řídí Dermacol z Prahy.

"Skoro všechny naše make-upy jsou kopírované, zdaleka ne jen Dermacol Make-up Cover. A navíc oni (padělatelé) dělají s našimi logy výrobky, které vůbec nevyrábíme. Nehodláme se s tím smířit," řekla Komárová. Průměrná cena originálního výrobku od Dermacolu se pohybuje mezi deseti až 13 dolary, padělek lze koupit zakoupit i za dolar.

Manželé Věra a Vladimír Komárovi vedou Dermacol jako rodinnou firmu od roku 2003. Značka Dermacol vznikla v roce 1966, v 90. letech téměř zkrachovala. Komárová pracuje ve firmě sedmnáctým rokem a na vývoji produktů pro děti a teenagery se už podílejí i jejich tři dcery.

Podle výroční zprávy ve Sbírce listin loni zvýšil Dermacol meziročně tržby za prodej zboží (celkem v ČR a v zahraničí) o 9,7 procenta na 645 milionů korun. Čistý zisk loni klesl z předchozích téměř 143 milionů korun na 48,5 milionu korun. V tomto roce s nárůstem zisku podle Komárové nepočítá vzhledem k řadě strategických investic, stěhování firmy do nových kanceláří, budování skladu u letiště v Brně a otevření dalších čtyř značkových prodejen v Praze, Brně, Pardubicích a Zlíně.

Na českém trhu si značka drží v kategorii dekorativní kosmetiky s více než 13procentním podílem na trhu pozici lídra zhruba tři roky. Největší podíly dosahuje v kategorii bází pod make-up, který například v drogistickém řetězci Teta dosahuje až 60 procent.

Asi 15 výrobků z Dermacol portfolia, čítajícího zhruba tisícovku produktů, vyrábí se stejným složením už víc než 50 let. "Svou pozici držíme díky příznivému poměru vysoké kvality a dostupné ceny," je přesvědčena Komárová. Na internetu sází firma v posledních letech na recenze českých a zahraničních youtuberů, právě ti hodnotí nejčastěji padělaný Dermacol Make-up Cover jako nejlepší krycí make-up na světě.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2020 ČTK

Reklama

21°C

Dnes je sobota 15. srpna 2020

Očekáváme v 11:00 20°C

Celá předpověď