Citroën C4 - společník pro každodenní cestování

foto Citroën C4

Je první novinkou automobilky v letošním roce. Kompaktní hatchback získal modernizací nový světelný podpis, užitečné technologie a motory poslední generace. Má nabídnout elegantní design, komfort a jízdní kvality.

Fotogalerie

Světlo světa spatřil Citroën C4 v roce 2010, vyrábí se v továrně v Mulhouse ve Francii a po světě jich běhá více než 450.000. Současná druhá generace chce posílit svoji pověst pohodového auta, které se příjemně řídí a dobře se v něm žije. Upoutá na první pohled poměrnou robustností. Karoserie je umístěná co nejblíže kolům. Přední maska je solitérní díky chromovaným stylizovaným šípům propojujícím světlomety a žebrovité kapotě, která se zaobluje směrem k blatníkům. Nové světlomety protažené směrem k bokům vytvářejí originální světelný podpis díky LED diodám a vzhledu se dvěma chromovanými moduly ve 3D, umístěnými na černě lesklém podkladu. Zadní světla také s 3D efektem ozvláštňují horní část víka zavazadlového prostoru. Zvyšují rovněž elegantní charakter tohoto kompaktního vozu. Mohutným dojmem působí přední a zadní nárazníky, vše dokreslují chromové prvky a nová litá kola.

Citroën C4

Jezdili jsme s autem v nejvyšší výbavě ze čtyř Feel Edition, takže popis nejen interiéru bude odpovídat této skutečnosti. Nový vzhled má palubní deska, moderní a odlehčená je i díky zabudování 7’’dotykového displeje. Její povrch je z na dotek pružného materiálu „slush“. Prostředí dotvářejí chromované prvky na ovladačích na volantu, u výdechů klimatizace a na řadicí páce. Ve sdružených přístrojích byste marně hledali klasický tachometr, rychlost se zobrazuje digitální číslicí. Přes dotykový displej se dobře intuitivně ovládá graficky a informačně velmi slušná navigace, funkce médií, telefon, nastavení parametrů vozu. Sedadla jsou pohodlná, multifunkční volant mi připadal zvláště ve srovnání s malými volanty u Peugeotů zase poněkud větší. Rozměry vozu se sice nezměnily, délka je 433 cm, vnitřní prostor však narostl. Pro všechny cestující je dostatek místa na nohy a nebývale hodně i nad hlavami. C4 si zachovala svou multifunkčnost, zadní lavice je dělená v poměru 2/3 – 1/3, vnitřní přepravní systém umožňuje převážek dlouhé a neskladné předměty. Zavazadlový prostor se pohybuje podle uspořádání v rozmezí 408 - 1183 l. Všude je dost přihrádek a odkládacích prostor, v kufru je připravena přenosná samonabíjecí kapesní svítilna. Čelní sklo a další velké prosklené plochy dodávají optimální prosvětlení a výhled na všechny strany. Kabina je slušně odhlučněná, takže je v ní dobrá akustika.

Citroën C4

Citroën C4 používá nové dva benzínové motory PureTech a dva vznětové agregáty BlueHDi, všechny splňují emisní normu Euro 6. V testovaném autě byl silnější turbodmychadlem přeplňovaný diesel označený jako BlueHDi 120 S&S o objemu 1560 cm3 s manuální šestistupňovou převodovkou. Jeho maximální výkon je 88 kW/120 k, nejvyšší rychlost 197 km/h, uváděná spotřeba ve smíšeném režimu 3,6 l/100 km při použití pneumatik s ultra nízkým valivým odporem. Technologii Stop&Start jsem si všeobecně neoblíbil, v tomto případě je však se zesíleným startérem patřičně rychlá při vypínání i opětovném nastartování, akusticky téměř neznatelná, a zcela jistě se podílí na snížení spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů.

Citroën C4

Komfort a jízdní pohodu pomáhaly dotvářet rovněž dvouzónová automatická klimatizace, palubní počítač, parkovací asistent vzadu, asistent pro rozjezd do svahu, tempomat s omezovačem rychlosti, ukazatel řazení rychlostních stupňů, automatické stěrače s dešťovým senzorem, elektronický rozdělovač brzdného účinku, systém pro nouzové brzdění, systém ITC (Intelligent Traction Control) spojený s ESP, usnadňující jízdu na povrchu se zhoršenou přilnavostí, apod.

Citroën C4

Citroën C4 je vhodnou volbou na cesty po městě i delší vzdálenosti. Lehce se s ním manévruje, ve své kategorii vychází prostorností vstříc všem cestujícím. Osobně jsem trochu méně snadno hledal polohu za volantem, v prvotních chvilkách jsem se musel přizpůsobit nezvykle vysokému záběru spojky, na můj vkus byly dost ostré brzdy. Ale to vše je pouze o individuálních pocitech. Všechny potencionální zájemce o tento vůz však mohu potěšit zjištěním, že při úsporném způsobu jízdy se dá dojet na jednu 60 l palivovou nádrž i hodně nad 1300 km. Při testu jsme svižným, leč rozumným tempem, najeli 661 km především po dálnicích, město z toho ukrojilo asi 100 km. Při dosažené průměrné spotřebě 4,9 l/100 km ukazoval palubní počítač dojezd ještě dalších 580 km.

Ceny Citroënu C4 začínají na 349.900 Kč, základní cena testované verze, která patří k nejdražším, je 454.900 Kč. K tomu se vyplatí sledovat akční ceny a bonusy.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

15°C

Dnes je neděle 2. října 2022

Očekáváme v 17:00 13°C

Celá předpověď