Dlouho očekávaná novinka francouzské automobilky Citroën vstoupila na trh v České republice. Nová C4 se prodává ve dvou karosářských verzích - hatchback s mladistvým vzhledem, a coupé se sportovním duchem. Hned v úvodu lze jednoznačně prohlásit, že Xsara v podobě C4 získala více než důstojného nástupce. Citroën C4 tak ve vodách nižší střední třídy určitě zapůsobí jako dravá štika.
Reklama
Fotogalerie
"Céčtyřka" nabízí vedle nejnovějších technologií kvalitní podvozek, což se, zejména na českých silnicích, hodně cení. Bohatá je paleta pohonných jednotek. Na výběr jsou čtyři zážehové
a tři vznětové agregáty. Výkonové rozmezí nabízených zážehových motorů je od 65 kW, v případě agregátu 1,4i 16V, přes 80 kW u 1,6i 16V, 100 kW u 2,0i 16V, až po nejvýkonnější 130 kW motor 2,0i 16 V, který je vyhrazen pouze pro provedení coupé. Pro příznivce dieselů jsou připraveny motory 1,6 HDi 16V s výkonem 66 a 80 kW a 2,0 HDi 16V s výkonem 100 kW.
Bezpečnost prioritou Pětidveřový hatchback bude dodáván ve třech stupních výbavy X, SX a SX Pack. Coupé pak ve výbavách X, VTR a VTS. Nejlevnější hatchback C4 X s benzínovou čtrnáctistovkou stojí 410 tisíc korun, nejdražší SX Pack má dieselový dvoulitr a zákazník za ni zaplatí 610 tisíc. Coupé C4 X se zážehovou čtrnáctistovkou bude ještě levnější, prodávat se bude za 395 tisíc korun. Provedení VTS s benzínovým, stotřicetikilowatovým dvoulitrem stojí 655 tisíc.
Za uvedenou cenu nabízí céčtyřky bohatou základní výbavu. Všechny verze mají v základu elektronické asistenty ABS, EBD a EBA, čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce a okenní vpředu a vzadu. Nechybí variabilní posilovač řízení, tempomat s omezovačem rychlosti a palubní počítač.
Natáčecí světlomety a AFILBixenonové samonatáčecí světlomety jsou v základu pouze nejdražšího provedení C4 coupé VTS. Za 35 tisíc korun je lze pořídit i pro hatchback SX Pack. Další technickou lahůdkou je systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu AFIL. Za příplatek 16 tisíc korun bude nabízen pro verzi VTS. Atraktivní zajímavostí je i volant s pevným středem, kdy se při zatáčení otáčí pouze jeho věnec.