Automobilkám v EU ubývají zákazníci

foto Automobily Honda vyrobené v Swindonu. Ilustrační foto.

Prodej nových aut v Evropské unii se v prvním čtvrtletí snížil o 3,3 procenta na 4,03 milionu vozů. Vyjma Německa se prodej propadl na všech hlavních evropských automobilových trzích. Nižší byl prodej i v samotném březnu. Vyplývá to z údajů, které zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).

V Německu počet registrací nových aut v prvním čtvrtletí mírně stoupl o 0,2 procenta. Ve Španělsku se však propadl o 6,9 procenta a v Itálii o 6,5 procenta. Ve Francii byl prodej nižší o 0,6 procenta a v Británii o 2,4 procenta.

V samotném březnu prodej klesl o 3,9 procenta na 1,72 milionu a nižší byl již sedmý měsíc za sebou. Pokles zaznamenalo všech pět hlavních evropských trhů.

Jedničkou na evropském trhu je skupina Volkswagen, jejíž prodej v prvním čtvrtletí klesl o 2,7 procenta na 959.330 vozů a podíl na trhu se mírně zvýšil na 23,8 procenta. Součástí Volkswagenu je i česká Škoda Auto, jejíž prodej se snížil o 1,7 procenta. Škoda má na trhu EU podíl 4,6 procenta. Nejvýraznější propad zaznamenala automobilka Nissan, a to o 26,9 procenta. Prodej FCA, které patří mimo jiné značky Fiat a Chrysler, se snížil o 10,8 procenta a Fordu o 10,2 procenta.

Prodej aut v EU klesá od září, kdy se v unii mohou prodávat pouze auta, která prošla novou metodikou měření emisí a spotřeby automobilů WLTP a automobilkám se nepodařilo včas získat certifikáty pro všechny modely. Automobilový průmysl také čelí poklesu poptávky, protože ekonomický růst v regionu zpomaluje kvůli slábnoucímu růstu globální ekonomiky, mezinárodním obchodním sporům a nejistotě kolem odchodu Británie z EU.




Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

20°C

Dnes je neděle 22. září 2019

Očekáváme v 5:00 8°C

Celá předpověď