Praktičtější Fabia Combi

foto Automobilka Škoda Auto 14. srpna poprvé zveřejnila podrobnější informace k nové Fabii Combi. Nový model bude nepatrně větší než nynější a bude mít objemnější zavazadlový prostor. Automobilka jej poprvé oficiálně představí na autosalonu v německém Frankfurtu nad Mohanem.

Na sklonku října v Praze Holešovicích oslavila Fabia Combi českou výstavní premiéru. Poprvé byl uveřejněn kompletní ceník a datum začátku prodeje.

Světovou premiéru si Fabia Combi odbyla nedávno na autosalonu ve Frankfurtu. Prodej byl oficiálně zahájen 15. ledna 2008. Nové kombi tak navazuje na úspěchy svého předchůdce, pro který se rozhodlo 630.000 zákazníků. Combi pod hranicí 300.000 Kč Je potěšující, že cena malého kombi s nezvykle velkým objemem zavazadlového prostoru leží poměrně hluboko pod hranicí 300.000 Kč, přesněji řečeno, cena začíná částkou 285.900 Kč, což je o 36.000 Kč více, nežli stojí nejlevnější pětidveřový hatchback. Ve srovnání s nejlevnější Fabií Combi 1.2 HTP (40 kW) první generace je nové kombi dražší pouze o 5000 Kč, pod kapotou má o 4 kW výkonnější tříválec. Fabia Combi Classic s výkonnějším motorem 1.2 12V HTP (51 kW) se bude prodávat od 302.900 Kč, verze Ambiente pak bude od 316.900 Kč, verze Sport od 356.900 Kč a Elegance od 371.900 Kč. Prostornější Nová Fabia Combi je ve srovnání s předchozím modelem o 7 mm delší, o 4 mm užší a o 46 mm vyšší (délka/šířka/výška: 4239/1642/1498 mm). Shodný je rozvor (2462 mm). Znatelně narostl objem zavazadlového prostoru. V malém automobilu je navíc 54 l hodně znát. Za hodnotu 480 l se nemusí stydět automobily o třídu větší. Po sklopení zadních sedadel objem naroste na úctyhodných 1460 litrů, což je nárůstu o 235 litrů oproti předchozímu modelu. Za takový objem vděčí především díky větší výšce karoserie. Zavazadlový prostor je navíc také nejdelší ve svém segmentu – mezi pátými dveřmi a opěradly zadních sedadel je vzdálenost 960 mm a po sklopení vznikne ložná plocha dlouhá 1600 mm. Nová Fabia Combi z automobilky Škoda Auto. K dispozici šest motorů Nabídka motorů zvýhodňuje benzin. K dispozici jsou čtyři zážehové (1.2 HTP/44 kW, 1.2 12V HTP/51 kW, 1.4 16V/63 kW a 1.6 16V/77 kW) a tři vznětové motory (1.4 TDI PD/51 kW, 1.4 TDI PD/59 kW a 1.9 TDI PD/77 kW). Všechny pohonné jednotky pracují s pětistupňovými ručně řazenými převodovkami. Na přání je možno verzi 1,6 16V/77 kW vybavit také šestistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic. Pro oba výkonnější vznětové motory – 1,4 TDI PD/59 kW a 1,9 TDI PD/77 kW – je k dispozici také filtr pevných částic. Skladný a objemný zavazadlový prostor Z pohledu uživatele je nejzajímavější prostorný a skladný zavazadlový prostor nového kombi. Svou variabilitou sice nijak výrazně nevybočuje z běžných zvyklostí, nicméně zajímavý je jeho základní objem. Zavazadlový prostor je zakryt polosamočinným roletovým krytem, který již známe z většího modelu Octavia Combi. Lehký dotyk lokte stačí k samočinnému svinutí rolety. Při nakládání je to důležitý detail, který usnadňuje manipulaci. Zavazadlový prostor lze navíc upravit pomocí příslušenství. V nabídce jsou také systémy pro zajištění nákladu. Vodovzdorné podlahové koberce umožňují snadnou údržbu zavazadlového prostoru. Plochá konstrukce zadní klikové nápravy umožnila vytvořit nízkou a rovnou podlahu zavazadlového prostoru. Také podběhy kol zasahují do zavazadlového prostoru jen minimálně. Snadnější manipulaci se zavazadly usnadňuje nízká nakládací hrana ležící 637 mm nad vozovkou. Podlaha zavazadlového prostoru je několik centimetrů pod úrovní nakládací hrany. Po sklopení druhé řady sedadel bohužel nevznikne zcela rovná ložná plocha.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 22.09.2025 ČTK

Reklama

14°C

Dnes je pondělí 22. září 2025

Očekáváme v 21:00 11°C

Celá předpověď