Peugeot 407 Coupé - komfortní šelma

foto Peugeot 407 Coupé - Grand Princ

Dobře situovaným zákazníkům s aktivním životním stylem nabízí automobilka Peugeot alternativu k elegantnímu sedanu nebo kombi 407, a to sportovní kupé.

Design je dokonalý a nepotřebuje komentář. Na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2005 Peugeot představil sériovou podobu kupé, které vycházelo z nového modelu 407. Peugeot 407 Coupé navazuje na slavnou tradici velkých kupé značky Peugeot. Po sedanu a kombi SW je třetí karosářskou variantou v modelové řadě 407. Šestiválce se stabilizací jízdy Oproti Peugeotu 407 má kupé přepracované odpružení podvozku. Jiné jsou tlumiče a tužší pružiny. Verze s šestiválcovými motory jsou standardně vybaveny stabilizačním systémem. Řízení je strmější. Podle zvoleného motoru jsou k dispozici dva typy posilovače řízení, elektrohydraulické a hydraulické s řízeným ventilem. Oba typy zaručují velmi dobrou zpětnou vazbu a velmi znatelně přizpůsobují posilující účinek rychlosti vozidla. Jiné jsou také brzdy, přední chlazené kotoučové brzdy mají průměr kotoučů 330 mm a tloušťce 30 mm. Kotouče na zadních brzdách mají průměr 290 mm a tloušťku 12 mm. Těžší, s vyšší spotřebou K dispozici jsou dva zážehové motory (2.2 16V - 120 kW/220 N.m a 3.0 V6 - 155 kW/290 N.m) a jeden vznětový přeplňovaný šestiválec 2.7 V6 HDI (150 kW/440 N.m) s filtrem pevných částic FAP. Interval výměny filtru pevných částic byl posunut za hranici 210 000 km, což je naprosto ojedinělé. Vznětový šestiválec je nabízen výhradně se samočinnou šestistupňovou převodovkou. Není bez zajímavosti, že je to první samočinná převodovka, která může přenášet až 450 N.m točivého momentu. Pro test jsme měli k dispozici verzi se vznětovým motorem. Coupé je velmi příjemný automobil s perfektním odhlučněním a vysokým komfortem jízdy. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, v zatáčkách a při zrychlování je však znát vysoká hmotnost automobilů (pohotovostní hmotnost je 1800 kg), což se negativně projevuje také na spotřebě pohonných hmot, která v městském provozu šplhala ke 13 l/100 km. Méně prostoru je díky svažující se střeše také nad zadními sedáky. Naopak prostor pro nohy cestujících je dostačující. Pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP Při vývoji modelu byla velká pozornost věnována bezpečnosti posádky a chodců. V testech nezávislé organizace Euro NCAP získal Peugeot 407 Coupé pět hvězdiček a navíc 16 bodů z 16 možných v hodnocení ochrany dospělé osoby. Coupé Peugeot 407 je na český trh uveden ve dvou úrovních výbavy, základní 407 Coupé a luxusní 407 Coupé Pack. Nejlevnější provedení s benzinovým motorem 2.2 stojí 920 000 Kč, nejdražší jsou šestiválce se samočinnou převodovkou. V základní výbavě stojí oba shodně: 1 150 000 Kč. V základní výbavě nejlevnějšího provedení bychom nenašli položku, která by chyběla.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 10.09.2025 ČTK

Reklama

22°C

Dnes je středa 10. září 2025

Očekáváme v 03:00 13°C

Celá předpověď