Hyundai Motor Company útočí na evropský trh. Pokud se bude Hyundai i nadále držet svého expanzivního plánu, stane se v roce 2010 pátým největším výrobcem automobilů na světě. K novým zbraním patří Hyundai Tucson.
Reklama
Fotogalerie
Po malém Getzu, faceliftu Elantry a Trajetu, XG a Santa Fe přichází další automobil kategorie SUV. Hyundai Tucson svým designem i koncepcí navazuje na Santa Fe. Oproti němu je o 175 mm kratší, ovšem má o 10 mm delší rozvor (2630 mm) a s výjimkou zavazadlového prostoru je vnitřním prostorem téměř srovnatelný. V Evropě se bude Tucson prodávat pouze s trvalým pohonem všech kol.
Technicky vychází z prodloužené podlahové plošiny automobilu Elantra, ovšem upravené pro pohon všech kol. Má tedy samonosnou ocelovou karoserii.
Interiér nabízí prostor a pohodlí. K dispozici je velké množství odkládacích prostorů, praktické jsou háčky pro upevnění nákupních tašek. Při sklápění asymetricky dělených opěradel se do podlahy zároveň sklápí také oba sedáky. Lze tak získat rovnou ložnou plochu, využitelný objem zavazadlového prostoru vzroste na 0,805 m3. Tlačítky v prolisu na zadním víku lze otevřít jen zadní okno, nebo celé dveře.
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré. Podvozek nabízí dostatek jistoty na různých druzích povrchu. V zatáčkách se tucson obejde bez zbytečných náklonů. Jízdní vlastnosti, stejně jako dílenské zpracování, představují velmi dobrý standard, zcela srovnatelný například s japonskou konkurencí.
Pro evropský trh jsou v nabídce pouze modely 4WD, tedy s trvalým pohonem všech kol elektronického systému Borg Warner InterActive Torque Management, který za běžných podmínek pohání přední kola. Při ztrátě adheze elektronický systém samočinně převede až 50 % točivého momentu na zadní kola. V nepříjemných situacích může řidič ještě využít tlačítko, které pevně nastaví rozdělení točivého momentu 50:50 na obě nápravy. Tohoto rozdělení lze využít pouze do rychlosti 35 km/h. Dalším tlačítkem lze vypnout protiprokluzový systém TCS (nebo stabilizační systém ESP).
V nabídce jsou tři motory. Zážehový čtyřválec 2.0 CVVT (104 kW, největší rychlost 174 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,3 s) má variabilní časování ventilů. Vidlicový šestiválec 2.7 (129 kW, největší rychlost 180 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,5 s - v nabídce se samočinnou čtyřstupňovou převodovkou) má variabilní délku sání. Třetí možností je vznětový 2.0 CRDi (83 kW, největší rychlost 168 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,8 s) s přímým vstřikováním common rail. Nejlevnější verze se zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem stojí 599 900 korun. V základní výbavě nechybí například šest airbagů (čelní, boční, okenní), protiblokovací systém ABS s přerozdělením brzdového tlaku EBD, protiprokluzový systém TCS, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná přední i zadní okna a zrcátka, centrální zamykání, klimatizace, rádio s přehrávačem CD nebo kola z lehkých slitin. Naopak nejdražší je Tucson 2.7 V6. Stojí 779 900 korun.