Citroën Grand C4 Picasso - interiér v duchu loftu

foto Citroen C4 Grand Picasso - zepředu

Tímto vozem vstoupila automobilka do další etapy produktové ofenzívy. Jde o auto jedinečného stylu, naprosto se liší od pětimístné verze a představuje novou rovnováhu mezi prostornou kabinou a plynulostí linií. Poprvé se u něho objevuje i zcela nová technologie BlueHDi s rekordně nízkými emisemi a výjimečnou úsporností.

Fotogalerie

Citroen C4 Grand Picasso - boční pohled Bočnímu pohledu dominují příznačné střešní hliníkové oblouky, které sahají až ke spodní části čelního skla, současně zajišťují funkci nosiče. Velké prosklené plochy zdůrazňují velkorysý a pohodlný interiér. Na čelní straně vyniká nová identita stylu Citroënu s výraznými horizontálními liniemi a logem ve tvaru stylizovaných šípů, které se táhnou až k denním světlům s LED diodami. Přímo pod nimi jsou jemné světlomety a tento neotřelý světelný podpis doplňují mlhová světla. Zadní světla s LED diodami vytvářejí výrazný 3D efekt. K dynamice zadní strany přispívá i obepínající víko zavazadlového prostoru, které předvídá mohutnost zavazadlového prostoru. Do něj je široký a snadný přístup. Linie interiéru nového Grand C4 Picasso jsou zpracované v duchu loftu. Tento dojem posiluje i sériové montované panoramatické čelní sklo (u jeho horní hrany jsou posuvné roletky se slunečními clonami) a velká prosklená střecha. Celková prosklená plocha je více než 5,70 m2, a tak je ve voze velké množství přirozeného světla. V noci příjemně působí bílé LED osvětlení vytvářející tlumenou atmosféru (strop, podsvícení odkládacích přihrádek, tabletů v opěradlech předních sedadel a klik dveří). Citroen C4 Grand Picasso - palubní deska Pochvalu zaslouží kvalita použitých materiálů a zpracování. Asymetrická palubní deska spojuje různé odstíny a materiály. Na straně řidiče dominuje černé technologické provedení, na straně spolujezdce se objevuje ve světlejší, třpytivé podobě. Celek doplňují lišty z lesklého chromu a leskle černé vkládané prvky.  Každý pasažér nového sedmimístného automobilu využívá osobitého zpracování interiéru. Přední sedadla nabízejí asymetrický design s grafickým efektem dodávající sedadlům vzhled sofa. Druhou řadu tvoří tři samostatná křesla s nastavitelným sedákem a sklonem opěradla. Cestující ve třetí řadě se dvěma sklopnými sedáky mají k dispozici otvory ventilace, což je v této kategorii jistě exkluzívní nabídka. K dispozici jsme měli Grand C4 Picasso v nejvyšším stupni výbavy ze čtyř Exclusive, navíc byl obdařen i mnoha prvky z příplatkové výbavy. A tak jsme si mohli užívat vyhřívaná přední sedadla s masážní funkcí, sedadlo spolujezdce vpředu Relax s větším místem pro nohy a elektricky nastavitelnou komfortní opěrkou, lampičky integrované v sedadlech řidiče a spolujezdce osvětlující prostor výklopných odkládacích stolků, apod. Řidič má k dispozici intuitivní a vzhledově líbivé digitální rozhraní. V centrální části palubní desky jsou dva displeje. Sériově montovaný sedmipalcový dotykový tablet umožňuje ovládat funkce vozu jako dvouzónovou klimatizaci, navigaci, audio systém, telefon, podpůrné prvky řízení, webové služby. Dvanáctipalcový panoramatický displej HD umí zobrazovat informace důležité pro řízení, a řidič si je může kdykoliv nakonfigurovat z navigace a podpůrných prvků řízení podle přání. Potvrzuji, že vše funguje velmi vstřícně, operativně a řidič dostává vhodné informace v pravou chvíli, předvídají jeho potřeby v každé situaci. Jako pozadí displeje si dokonce může nastavit soukromou fotografii z flash disku přes USB konektor.  Grand C4 Picasso bylo nabité i dalšími užitečnými funkcemi jako jsou hands free přístup a startování, elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru, kamera pro snadné couvání, parkovací asistent, aktivní systém regulace rychlosti s hlídáním vzdálenosti a varování před rizikem kolize využívající radar zabudovaný do přední části vozu, systém varující před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu, elektrická parkovací brzda, multifunkční volant, a třeba také vyjímatelná svítilna na stěně zavazadlového prostoru. Překvapil mě kladně systém Stop&Start, který jsem si neoblíbil a obvykle ho vypínám. V tomto konkrétním případě připouštím, že měl okamžitou reakci a rozjezdy nekomplikoval. Citroen C4 Grand Picasso zezadu Oproti předchozí generaci byl nový Citroën Grand C4 Picasso odlehčen o více než 100 kg. Podařilo se to díky nové platformě EMP2, využitím některých dílů z hliníku, vysokopevnostní oceli a kompozitního materiálu. Ve spojení s důkladným aerodynamickým zpracováním a optimalizované řadě motorů se dosáhlo výrazného snížení emisí a spotřeby, průměrně o 30 gramů a více než 1 litru na 100 km oproti minulé generaci. Nový automobil je údajně prvním kompaktním MPV se spalovacím motorem s emisemi do 100 g CO2/km. Motor e-HDi 90 Airdream s novou generací šestistupňových převodovek ETG6 prý vykazuje pouhých 98 g CO2/km a spotřebu ve smíšeném režimu 3,8 l/100 km, což je v této kategorii rekord. V testovaném autě byl motor 2.0 BlueHDI s výkonem 110 kW/150 k. Grand C4 Picasso je prvním modelem automobilky s tímto agregátem. Zahrnuje modul SCR (selective catalytic reduction), jedinou technologii schopnou výrazně snižovat emise oxidů dusíku a současně i emise CO2. Začíná působit ihned, jakmile stoupne teplota motoru a zůstává funkční během jízdy v městském provozu, neboť je zabudovaný před filtrem pevných částic, v místě zvýšené teploty výfukových plynů. Motor BlueHDi 150 je nabízen i s automatickou šestistupňovou převodovkou poslední generace s možností ručního řazení pádly pod volantem. Takové bylo i osazení testovaného auta. Citroen C4 Grand Picasso - otevřený kufr Nový Citroën Grand C4 Picasso nastavuje opravdu novou laťku z hlediska architektury. Rozvor nyní dosahuje 284 cm, je dokonce větší než u C8. Zachoval si stejnou délku 459 cm a přitom nabízí obdivuhodnou prostornost pro sedm cestujících, zvětšený zavazadlový prostor, který může dosáhnout na více než 700 litrů. Po celé kabině je řada praktických odkládacích přihrádek. Najeli jsme 633 km, z toho nejvíc při vyšších rychlostech cestou za krásami Šumavy, po Praze přibližně 150 km. Konečná průměrná spotřeba se ustálila na 6,3 l/100 km. Auto se snadno ovládá, řízení je příjemné, klidné. Jde o ideální vůz pro vícečlennou rodinu. Vstřícně prostorný, pohodlný, nadstandardně vybavený, po všech stránkách komfortní, výkonný a přitom ohleduplný k životnímu prostředí. Citroën Grand C4 Picasso si můžete pořídit za cenu od 469.900 Kč, základní cena testované verze je na žebříčku nejvyšší 785.900 Kč. Je však třeba brát v úvahu rovněž akční ceny a různorodé bonusy.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 10.09.2025 ČTK

Reklama

22°C

Dnes je středa 10. září 2025

Očekáváme v 03:00 13°C

Celá předpověď