Jak informovala agentura Ukrinform, uvedla to agentura Služba zahraniční rozvědky Ukrajiny.
Podle údajů rozvědky se ukázalo, že společnost, která spravovala více než 160 plavidel a bárek a pět přístavů v povodí řeky Dněpr-Bug, nebyla schopna plnit ani své nejzákladnější finanční závazky.
K 1. prosinci 2025 dosáhl celkový dluh podniku 18,5 milionu běloruských rublů, což odpovídá přibližně 6,36 milionu USD. Z této částky bylo již 9,3 milionu běloruských rublů (přibližně 3,2 milionu USD) předmětem exekučního řízení.
Kromě toho bylo na účtech společnosti pouze 35 000 běloruských rublů, což odpovídá přibližně 12 000 USD, což znemožňovalo vyplácet mzdy téměř 400 zaměstnancům nebo hradit povinné platby.
"Za současných politických a ekonomických podmínek nejsou v Bělorusku žádné vyhlídky na oživení říčního loďstva. Kombinace manažerských rozhodnutí, ztrát infrastruktury a omezení vzniklých za Lukašenkovy vlády vedla k destrukci tohoto odvětví a jeho obnova za tohoto režimu se zdá nepravděpodobná," poznamenala zpravodajská služba.
Jak již dříve informovala agentura Ukrinform, Bělorusko se rychle přesouvá na ekonomickou oběžnou dráhu Ruska, a tato závislost již zahrnuje klíčová odvětví, včetně energetiky, obchodu, financí, investic a obranného průmyslu.










