"Daňový poplatník již odvádí příspěvky ve prospěch státu, takže opětovné účtování poradenských služeb by bylo nespravedlivé. Proto jsou všechny konzultace v nových kancelářích bezplatné," zdůraznila Karnauchová.
Podle prvního náměstka ředitele Státní daňové služby má program také digitální rozměr: k dispozici je již více než 120 elektronických formulářů, funguje kabinet daňového poplatníka a do budoucna se plánuje jeho ještě větší uživatelská přívětivost. Podnikatelé zároveň během války projevují značnou poptávku po osobní komunikaci s daňovými úředníky.
"Lidé chtějí vidět nejen paušální údaje v elektronické skříni, ale také mít možnost hovořit přímo s poradcem. Kancelář daňového poradce je jakýmsi mixem, kdy lze stejnou službu získat jak v elektronické podobě, tak prostřednictvím živé komunikace s odborníkem, a to způsobem, který poplatníkovi vyhovuje. Navíc je orientována i na ty, kteří teprve plánují začít podnikat," vysvětlil šéf státní daňové služby.
Karnauch poznamenal, že elektronická fronta již funguje v testovacím režimu prostřednictvím speciálních terminálů na úřadech a v příštím měsíci bude k dispozici online.
Jak informovala agentura Ukrinform, 8. září byly ve 20 oblastech Ukrajiny současně spuštěny kanceláře daňových poradců, což je nový formát komunikace mezi podnikateli a daňovou službou.