Pražská zoologická zahrada chce výpadek v příjmech pokrýt s pomocí fanoušků, pro něž přichystala adresné lístky s podpůrným cílem. K dostání jsou na eshopu ve čtyřech různých cenách.
Ještě nikdy se v téměř devadesátileté historii Zoo Praha nestalo, aby musela být na tak dlouho uzavřená pro veřejnost. Nastal drastický propad tržeb ze vstupného. Chod zoologické zahrady musel přesto běžet dál, rodila se nová mláďata a o zvířata muselo být řádně pečováno. Každodenní režijní náklady jsou však neúprosné.
Dne 27. dubna se sice venkovní prostory Zoo Praha v limitovaném režimu počtu návštěvníků otevřely pro veřejnost, ale šlo pouze o dílčí krok a obrovský rozpočtový deficit nadále trvá. Ke zmírnění dopadů této náročné doby proto slouží právě projekt Vstupenky na lepší časy, kterým Zoo Praha vyslyšela přání a ochotu široké obce svých fanoušků pomoci.
Vstupenka je k zakoupení elektronickou cestou přes speciálně vytvořený eshop vicenezvstupenka.zoopraha.cz ve čtyřech cenových hladinách za 500, tisíc, 1500 a 10 tisíc korun.
Lístek je adresný a platí pro jednu osobu až do konce roku 2021 a má podpůrný charakter. Na rozdíl od běžného vstupného se nesleduje výhodnost a množstevní slevy.
Takto získané tržby mají zmírnit deficit provozního rozpočtu Zoo Praha a pomoci zajistit stejně kvalitní chovatelské podmínky, které měla zvířata před koronakrizí.
Každý zájemce si může koupit libovolné množství vstupenek. Zahrada bude zveřejňovat žebříček držitelů těchto vstupenek a deset nejštědřejších provede po areálu Zoo Praha ředitel Miroslav Bobek.