Škoda loni zvýšila čistý zisk, nového šéfa oznámí do dvou týdnů

foto

Mladá Boleslav - Automobilka Škoda Auto loni zvýšila nekonsolidovaný čistý zisk o 48 procent na 22,41 miliardy korun. Nekonsolidované tržby se snížily o 0,4 procenta na 422,6 miliardy Kč. Výsledky firma zveřejnila na tiskové konferenci a ve výroční zprávě. Letos očekává automobilka značné zatížení provozní činnosti v důsledku války na Ukrajině a výpadků v dodávkách některých dílů. Do dvou týdnů by měla Škoda oznámit jméno nástupce předsedy představenstva Thomase Schäfera, který od 1. července povede značku Volkswagen.

Kvůli nedostatku polovodičů a pandemii koronaviru automobilka loni zákazníkům na celém světě dodala 878.200 vozů, což je o 12,6 procenta meziročně méně. Nedostatek čipů způsobil, že Škoda nevyrobila 280.000 aut. Za zvýšením ziskovosti stojí zaměření na prodej vozů s vyšší marží.

Škoda se nyní potýká také s problémy, které souvisí s ruskou invazí na Ukrajinu. Ukrajinský dodavatel kabelových svazků pro Škodu Auto nicméně tento týden obnovil výrobu. Kvůli výpadku produkce způsobeném válkou se zastavila výroba elektrického modelu Enyaq a to samé hrozilo i u modelů Scala a Kamiq. Výroba Enyaqu naběhne s odstupem jednoho či dvou týdnů poté, co kabelové svazky dorazí. Následovat by měla i výroba modelu Enyaq Coupé, který chtěla automobilka začít nabízet v první polovině letošního roku.

Předseda představenstva Škody Auto Thomas Schäfer převezme od 1. dubna provozní řízení značky Volkswagen, zároveň ale povede Škodu Auto až do konce června, řekl dnes Schäfer na výroční tiskové konferenci. Škoda již dříve oznámila, že Thomas Schäfer odejde k 1. červenci do vedení značky Volkswagen, získá pozici předsedy představenstva. Škoda by měla jméno nového šéfa oznámit v následujících dvou týdnech.

Škoda také představí ve druhé polovině letošního roku nový design. Změní charakteristické rysy vozů. Více podrobností dnes firma neuvedla. Automobilka se novým designovým jazykem podle svého prohlášení ještě více zaměří na jednotlivé oblasti života, jako jsou například rodina nebo outdoorové aktivity, a vyhoví tak rychle se měnícím nárokům a potřebám svých zákazníků. Nový designový jazyk ponese jméno Modern Solid.

Celá skupina Škoda Auto včetně dceřiných firem loni zvýšila zisk po zdanění o 65,5 procenta na 876 milionů eur a tržby o 3,9 procenta na 17,743 miliardy eur.

Se 172.000 vozy byla nejprodávanějším modelem opět Octavia, následovaná modely kategorie SUV Kamiq s 111.000 vozy a Karoq se 109.000 vozy. V podobě vozu Enyaq iV na trh vstoupil první model značky na bázi koncernové modulární platformy pro elektromobily MEB, kterého se prodalo 45.000 vozů. Škoda v Evropě prodala 80.915 elektromobilů a plug-in hybridů, což jí pomohlo splnit emisní limity EU a vyhnout se placení pokut. V roce 2022 se k zákazníkům dostane nový model Enyaq Coupé iV, modernizovaný Karoq a Fabia Monte Carlo.

V roce 2022 očekává automobilka značné zatížení provozní činnosti v důsledku války na Ukrajině a výpadků v dodávkách některých dílů. Cílem automobilky je dostat se do roku 2030 mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě, a to díky variantám dostupných vozů a silnému elektrifikovanému modelovému portfoliu.

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích. V Rusku nedávno výrobu vzhledem k agresi na Ukrajině zastavila.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

26°C

Dnes je pátek 12. srpna 2022

Očekáváme v 21:00 19°C

Celá předpověď