Z Áček se stal ze dne na den on-line prodejce

foto Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

Největší prodejce ojetých automobilů AAA AUTO začal hned první den zákazu návštěv zákazníků na pobočkách prodávat automobily on-line a přes call centrum a vozit je zákazníkům za přísných hygienických podmínek až domů. Díky novému byznys-modelu dokázala Áčka týdně prodávat alespoň 350 automobilů. Mnoho nevyužitých vozů rozpůjčovala firma dobročinným organizacím, které rozváží ochranné pomůcky zdravotníkům i záchranným složkám nebo pomáhají s nákupy seniorům.

Fotogalerie

Na návrat do normálu a znovuotevření provozoven v pondělí 20. dubna se AAA AUTO důkladně připravilo. „První den, kdy jsme mohli po pěti týdnech znovu otevřít naše pobočky, se podařilo prodat na 120 automobilů. Podobnou návštěvnost jsme měli i následující dny. Lidé využívají mimořádných výprodejových slev, kterými chceme rozhýbat trh. Potenciál obchodů byl během prvního dne ve srovnání s posledním pondělkem před uzavřením poboček zhruba na úrovni 75 %. Počáteční poptávku lze ohodnotit vzhledem k okolnostem jako vysokou. Stále zákazníkům nabízíme i on-line prodej, kdy v době stále trvající pandemie, není kvůli nákupu vozu nutno navštívit pobočku,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

Důležitou součástí obnovení prodeje je zavedení důsledných protinákazových postupů, požadovaných vládou. Síť AAA AUTO od začátku pandemie pravidelně desinfikuje nabízené vozy i prostory svých poboček. V souvislosti se znovuotevřením autocenter přijala společnost další hygienická a bezpečnostní opatření. „Prodejci, jejichž zdravotní stav pravidelně kontrolujeme, používají ochranné prostředky, roušky a rukavice. Zákazníci mají v autocentrech k dispozici jednorázové rukavice a desinfekci a zejména dostatek osobního prostoru tak, aby se nemuseli setkávat s dalšími klienty. Samozřejmě dbáme na všechna pravidla, požadovaná ministerstvem zdravotnictví a ministerstvem průmyslu a obchodu, jako je minimální vzdálenost mezi zákazníky nejméně dva metry, bezhotovostní platby a zkrácení doby pobytu zákazníků u nás na nezbytné minimum. Na dodržování těchto pravidel dohlíží personál poboček. Je důležité si uvědomit, že naše areály mají rozlohu mnoha tisíc metrů čtverečních, mnoho činností se odehrává venku a ke koncentraci zákazníků na jednom místě či v uzavřených prostorách nedochází ani za běžného provozu,“ upozornila Karolína Topolová.

Pro desinfekci vozů AAA AUTO nakoupilo nové technologie a zpřísnilo desinfekční procesy tak, aby auta byla zcela bezpečná. Proces čištění vozů byl vždy v AAA AUTO na vysoké úrovni, nyní byl ještě posílen specificky o úkony posilující desinfekční účinky. Mezi ně patří desinfekce všech povrchů, volantu, řadicí páky, klíčů, madel či klik. Video o těchto postupech je možno shlédnout na YouTube kanálu AAA AUTO zde: https://youtu.be/Z5E1qpS2iG0

Podle Karolíny Topolové zájem zákazníků o nákup ojetých vozů neklesl tak nízko, jak by se dalo očekávat, protože koronavirus přišel přesně doprostřed nejsilnější sezóny a lidé budou nyní chtít zrealizovat nedobrovolně odloženou poptávku. „Lidé vědí, že individuální cestování vlastním vozem namísto veřejné dopravy je v době různých epidemií jedním z nejúčinnějších opatření, která pomáhají se nákaze vyhnout,“ dodala.

Velké zásoby automobilů na pobočkách se AAA AUTO rozhodlo využít k podpoře neziskových organizací. Své automobily zapůjčilo Czech SAR teamu, Červenému kříži, Charitám Ostrava, Odry a Jablunkov, Magistrátu hl. m. Prahy a zaváží stovky lékáren v Praze, Plzni nebo Klatovech. „Jsem ráda, že v této tíživé době můžeme alespoň trochu pomoci i my,“ uzavřela Topolová.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2020 ČTK

Reklama

10°C

Dnes je sobota 5. prosince 2020

Očekáváme v 17:00 6°C

Celá předpověď