Výzkum: Nejznámějším influencerem je znovu moderátor a spisovatel Kovy

foto Ilustrační foto - Předání cen České filmové a televizní akademie (ČFTA) Český lev, 8. března 2025, Rudolfinum, Praha. Moderátor Karel "Kovy" Kovář.

Praha - Do čela aktuálního pořadí v žebříčku známosti influencerů v Česku se znovu vrátil Kovy, vlastním jménem Karel Kovář, který nedávno překonal hranici milionu odběratelů na svém kanálu na youtube. Kovy žebříčku kraloval od roku 2019 s výjimkou posledního měření letos v lednu, kdy ho nečekaně vystřídala účinkující v loňské reality show TV Nova Love Island Domi Alagia. Teď klesla na páté místo. Vyplývá to z pravidelného průzkumu, jehož výsledky ČTK poskytlo Centrum marketingového výzkumu a tržních analýz Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické (VŠE).

"Influencer monitor v poslední době sleduje velmi zajímavý vývoj toho, jak se bude vyvíjet známost Domi Alagie, která se extrémně proslavila během velmi krátké doby. Pokud nepřijde s něčím novým, tak může v žebříčku rychle klesat. Přesto páté místo je velmi vysoká pozice vzhledem k tomu, že ještě v roce 2023 nebyla ani v první patnáctce," uvedl Radek Tahal z Katedry marketingu FPH VŠE, který projekt Influencer monitor vede.

Zpátky je v první pětici osobností devětačtyřicetiletý moderátor, producent a zpěvák Leoš Mareš, který se v ní stabilně pohyboval až do aktualizace z konce přelomu loňského a letošního roku.

"Sledujeme Leoše Mareše a jeho obdivuhodnou schopnost zapsat se do povědomí prakticky všech generací, včetně té mladé, ke které má vlastně stále větší věkový odstup," podotkl Tahal. "Zatímco Mareš se do první pětky vrátil, Nikol Leitgeb, která se v ní také stabilně držela spolu s ním, tak v posledním roce zmizela z žebříčků úplně, protože pro generaci 15 až 34 let přestává být relevantní, nehledě na její přetrvávající známost mezi staršími," dodal.

Průzkum se koná od podzimu 2019 každého půl roku. Zjišťuje názory zhruba 400 respondentů od 15 do 34 let. Většina z nich zná influencery ze sítě TikTok, na které má v každé vlně Influencer monitoru profil větší podíl respondentů.

Za influencera se označuje člověk aktivní na sociálních sítích, který ovlivňuje významné množství lidí, hlavně mladé uživatele. Spolupráce s influencery se v posledních letech stala běžnou a důležitou součástí reklamních i politických kampaní.

Pořadí popularity podle Influencer monitoru:

PořadíJménoZaměřeníZnámost mezi respondenty (v procentech)
1.Kovyvloger, moderátor, dabér, spisovatel15,2
2.Anna Šulcblogerka, herečka6,9
3.Mikýřbavič, moderátor5,1
4.Leoš Marešmoderátor, producent, zpěvák3,9
5.Domi Alagiazpěvačka, herečka3,4
6.MenTyoutuber2,7
7.Jirka Krályoutuber, spoluzakladatel agentury Socialpark2,5
8.Shopaholic Nicolyoutuberka, moderátorka2,2

Zdroj: Influencer monitor

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 14.09.2025 ČTK

Reklama

17°C

Dnes je neděle 14. září 2025

Očekáváme v 03:00 14°C

Celá předpověď