Vysoká poptávka po antigenních testech v řetězcích trvá

foto Sada pro tzv. antigenní test - ilustrační foto.

Praha - Vysoká poptávka po antigenních testech v potravinářských řetězcích trvá, někde ještě vzrostla. Částečně může být důvodem otevření služeb jako kadeřnictví, kosmetika nebo manikúra, příčinou mohou být ale i akční nabídky na testy. Vyplývá to z ankety ČTK mezi obchodníky.

Nárůst zájmu o antigenní testy v uplynulých dnech zaznamenal řetězec Penny. Nabízí dva druhy testů a nyní je podle svého mluvčího Tomáše Kubíka má za zvýhodněnou cenu. Jeden kus tzv. lízátkového testu zákazníci pořídí za 199 korun místo 249 korun, tzv. plivací test koupí za 129 korun, tedy o dvacet korun levněji než dříve.

"Antigenní testy jsme zavedli do prodeje již 8. března, zákazníci o ně po celé dva měsíce jeví velký zájem. V posledních dnech vnímáme ještě jeho lehké zvýšení," uvedla mluvčí společnosti Kaufland Renata Maierl. Řetězec nabízí testy s odběrem ze slin i přední části nosu, po jednom kuse či rodinném balení. Testy s detekcí koronaviru z přední části nosu v balení po 25 kusech od pátku výrazně zlevní, namísto 1999 korun ho bude prodávat za 999 korun. Při zahájení prodeje balení Kaufland prodával za 2499 korun.

Globus sleduje u antigenních testů podle své mluvčí Anety Turnovské stabilně vysoký zájem. U testovacích sad drží stále stejné ceny. Testy s diagnostikou ze slin pod jednom kusu nabízí za 129,90 koruny, v balení po deseti kusech za 1249 korun. Testy s odběrem z nosu a úst v balení 20 kusů prodává za 2199 korun. Podle Turnovské si toto větší balení pořizují především podnikatelé a rodiny.

Antigenní jsou dostupné i v on-line supermarketech. Několik druhů jich v nabídce má například Košík.cz. Jednotlivý test s odběrem ze slin nyní zlevnil o 33 procent na 79,90 korun. Test z výtěru z nosu lidé pořídí rovněž za 79,90 korun, tedy o deset korun levněji oproti běžné ceně. Výraznější nárůst poptávky Košík podle svého mluvčího Františka Brože ale nesleduje. "Jedním z důvodů je skutečnost, že podnikatelé, domácnosti a jednotlivci se testy předzásobili již v minulých týdnech, kdy jsme na ně často měli i samostatné slevové nabídky, nyní tedy využívají zásoby. Testy jsou navíc momentálně tak dostupné, že motivace k nějakému většímu předzásobení chybí, lidé si je naučili spíše pravidelně přidávat k běžným nákupům," dodal.

Testování bude minimálně do konce června jednou týdně povinné ve firmách všech velikostí, na úřadech, musejí ho podstupovat i živnostníci, kteří se setkávají se zákazníky. Lidé, kteří chtějí navštívit kadeřníka, kosmetičku, zajít si na masáž nebo od pondělí do solária, se musejí prokázat potvrzením o negativním testu na koronavirus. Personál jim v krajním případě může test provést v provozovně.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

20°C

Dnes je úterý 22. června 2021

Očekáváme v 15:00 21°C

Celá předpověď