V Plzni testují elektromotory také pro elektrické Mercedesy

foto ZF - laboratoř pro testování elektromotorů v plzeňském výzkumném a vývojovém centru ZF

Také tři stavy pro testování elektromotorů v různých pracovních režimech jsou součástí nového technického centra společnosti ZF v Plzni. To začalo fungovat v loňském roce v areálu, kde ZF působí již čtrnáct let.

Na těchto zařízeních je možné simulovat chod elektromotoru v reálném vozidle. Můžou zde v současné době testovat elektromotory s výkonem až 350 kW.

“Můžeme například vytvořit elektromotoru prostředí, jako kdyby pracoval za venkovní teploty mínus třicet stupňů,” uvedli pracovníci laboratoře při prezentaci laboratoře novinářům. Také ověřují, jak se elektromotor chová v případě nenadálých poruch, například při zkratech na obou stranách invertoru. Jeho úkolem je převádět stejnosměrný proud na střídavý a naopak. Cílem testování je také zvýšení účinnosti motorů. Motory jsou jsou při testech propojeny se simulátorem vysokonapěťové baterie.

Společnost ZF je v současnosti producentem elektromotorů pro řadu elektromobilů. Například v současnosti pohánějí vozy Mercedes-Benz EQC a EQB. Další se připravují pro vozy, jejichž sériová výroba zatím nezačala.

V Plzni se také testují řídící jednotky pro jednotlivé důležité části elektrických (ale také spalovacími motory poháněných vozidel), vyvíjejí převodovky pro elektrifikovaná a elektrická auta a připravuje software pro oblast e-mobility a hybridních pohonů.

ZF, jejíž centrála sídlí v německém Fridrichshafenu, působí v České republice v osmi městech. Například ve Staré Boleslavi vyrábí bezpečnostní pásy a v Jablonci nad Nisou probíhá vývoj a výroba brzd.

Plzeňská pobočka se z původních 50 vývojářů v roce 2007 v současnosti rozrostla na pracoviště s 600 specialisty.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

24°C

Dnes je čtvrtek 29. července 2021

Očekáváme v 11:00 23°C

Celá předpověď