U M. Lázní začalo odstraňování vykolejeného nákladního vlaku

foto U Mariánských Lázní začalo 29. července 2019 ráno odstraňování nákladního vlaku, který zde předešlého dne odpoledne vykolejil. Část vagónů, které zůstaly na náspu se už podařilo vyzvednou na koleje a odvézt, na náspu a stráni pod ní zůstávají vagóny (na snímku), které bude muset odstranit speciální technika.

Mariánské Lázně - Speciální stroje začaly ráno u Mariánských Lázní odstraňovat nákladní vlak, který zde v neděli vykolejil. Některé vagony, jež zůstaly na náspu, už stroje vyzvedly na koleje a bylo možné je po nich odvézt. Na náspu a na stráni zůstávají vagony, jež bude muset odstranit těžká technika. Škoda byla zatím vyčíslena na 29 milionů korun. Trať, po které jezdí i dálkové vlaky, zůstává uzavřená a vlakovou dopravu nahradily v uzavřeném úseku autobusy. Na webu drah je konec uzavírky zatím stanoven na pátek 2. srpna.

Generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda v neděli uvedl, že strojvedoucí zřejmě v místě trojnásobně překročil povolenou rychlost. Ta byla na trati kvůli vedlejší stavbě omezena na 30 kilometrů za hodinu, řekla dnes na místě mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová. Na omezení rychlosti upozorňují i návěstidla.

Trať z Mariánských Lázní na Plzeň nyní protíná stavbu obchvatu Mariánských Lázní a v místě nehody vede po provizorním náspu. Proto tu byla rychlost omezená.

Video: Vykolejený vlak u M. Lázní
29.07.2019, 18:00, autor: Pavel Peňás, zdroj: ČTK/Video

Policie už zahájila úkony trestního řízení kvůli podezření na obecné ohrožení z nedbalosti, řekl dnes ČTK krajský policejní mluvčí Jakub Kopřiva. Trestní sazba se v případě prokázání viny odvíjí od definitivně stanovené výše škody.

Hasiči dnes upřesnili, že vlak převážel vápenec. Podle mluvčího krajských hasičů Martina Kasala likvidaci následků havárie převzali drážní hasiči a drážní inspekce. Ještě dnes má vyprošťovací železniční tank poškozené vagony odstranit z kolejí, aby mohly začít opravy trati. Na kolejích a svahu zůstává 11 vagonů. Z části se vápenec vysypal. Jeden naložený vagon podle Kasala váží okolo 50 tun.

"Termín otevření trati je v řádu dnů. Dnes jsme dostali svolení k zahájení odklízecích prací. Škoda na železniční infrastruktuře je devět milionů Kč, je poškozeno 200 metrů kolejí a 300 metrů trakčního vedení. Škoda dopravce je 20 milionů korun," sdělila ČTK mluvčí Pistoriusová.

Možnost pochybení strojvůdce připustil i Zdeněk Škvařil, provozní ředitel ČD Cargo, která přepravu zajišťovala. "Vyšetřování mimořádných událostí za nás dělá generální inspekce, která veškeré podklady, protokoly se zaměstnanci a dokumentaci. Zatím opravdu všechno směřuje k tomu, že strojvedoucí nesprávně nebo nedostatečně nastudoval příslušnou dokumentaci a nepřizpůsobil jízdu. Ale ukáže se v závěru šetření," řekl dnes Škvařil novinářům.

Podle Pistoriusové jsou už vagony, co zůstaly na kolejích, stažené do Chodové Plané. Ještě před odstraněním vagonů z trati a svahu dnes hasiči a další vyrovnávali terén náspem a část vápence z méně poškozených vagonů přečerpávali do automobilové cisterny. Pracovníci SŽDC také už začali na neporušeném úseku trati opravovat trakční vedení.

Při nehodě, která se stala v neděli okolo 16:30, nebyl nikdo zraněn.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

25°C

Dnes je neděle 18. srpna 2019

Očekáváme v 23:00 24°C

Celá předpověď