V Číně a v mnoha evropských zemích už dlouhou dobu mají elektrická vozidla na trhu s novými osobními vozy dvouciferný podíl, u nás je i po deseti měsících letošního roku stále jen těsně nad jedním procentem. Vyplývá to z čerstvé statistiky Svazu dovozců automobilů. Pokud se pak do souhrnu započítají také vozidla s pohonem plug-in hybrid, pak tento podíl vzroste na 2,91 procenta.
Dohromady letos nové registrační značky získalo 2021 bateriových elektromobil (nárůst oproti loňsku o 7 procent) a 3213 plug-in hybridů. O ně je přece jen větší zájem, neboť v porovnání se stejnými obdobím roku 2020 se jich prodalo o 140 procent více.
Nejúspěšnější značkou prodávající elektrická auta je stále tuzemská Škoda. Do statistiky si letos zatím připsala 650 čárek za prodej elektromobilů a 950 za registrace plug-in hybridních Octavií a Superbů.
O druhé místo v žebříčku nejúspěšnějších značek prodávajících elektromobily se svádí litý boj mezi Hyundai (zatím 234), Volkswagenem (229) a Teslou (200).
V pořadí nejúspěšnějších značek nabízejících plug-in hybridní pohon je za suverénní Škodou druhý Mercedes-Benz (510 kusů). Ten jako jediný nabízí kombinaci elektromotoru jak s benzínovým, tak dieselovým motorem. A zájem je větší právě o verzi s agregátem spalujícím naftu. Třetí pak Seat. Jeho dealeři zatím od ledna do října předali zákazníkům přesně 318 kusů,