Ne všichni v automobilovém odvětví jsou nyní skálopevně přesvědčeni o tom, že bateriové elektromobily jsou tou jedinou správnou cestou k dosažení světových cílů ohledně uhlíkové neutrality. Poslední zásadní příspěvek do této diskuse přinesl šéf největší světové automobilky Toyota Akio Toyoda.
Tato značka sice představila v Thajsku koncept elektrické verze slavného pick-upu Hilux, který vypadal, že je prakticky připravený pro sériovou výrobu, přesto ale Toyoda sdělil následující:
„Musíme být realističtí, pokud jde o to, kdy bude společnost schopna plně přijmout elektrická vozidla na baterie a kdy je naše infrastruktura bude schopna podporovat ve velkém měřítku. Stejně jako v případě autonomních aut také BEV bude trvat déle, než se stanou mainstreamem, než by média chtěla, abychom věřili.“
„A upřímně řečeno, BEV nejsou jediným způsobem, jak dosáhnout světových cílů uhlíkové neutrality. Osobně bych raději sledoval více možností. Například bezemisní syntetická paliva a vodík. Stále věřím, že vodík je stejně slibná technologie pro naši budoucnost jako BEV,“ dodal.
Také proto Toyota nedávno oznámila, že ve Velké Británii bude vyvíjet Hilux s pohonem na vodíkové palivové články.
Přesto i Toyota samozřejmě bateriové elektromobily na trhu nabídne. K již prodávanému typu bZ4X brzy v Číně a v Evropě přibudou další.