Srovnání vozů Enyaq iV a Kia EV6

foto Škoda Enyaq iV.

Dva podobně zaměřené elektromobily vstupují na trh v první polovině května. Kia EV 6 o pár dní předběhla Škodu Enyaq, jejíž oficiální prodej startuje 13. května. Srovnali jsme tedy základní parametry a výbavy obou vozů.

Model Kia EV6. Oba vozy jsou podobně velké. Kia mladoboleslavský produkt na délku přesahuje přibližně o čtyři a půl centimetru (4 695 x 4649 milimetrů), šířka je prakticky shodná (1880 x 1879 milimetrů) a výška vyznívá lépe pro Enyaq (1616 versus 1550 milimetrů). V případě objemu kufru je v souladu s tradicí této značky lepší Škoda (585 versus 520 litrů).

Oba vozy se na český trh budou dodávat s dvěma verzemi vysokonapěťové baterie. Výrobci se shodli na velmi podobných hodnotách využitelné kapacity. Tedy levnější provedení jak Škody, tak Kie má v útrobách akumulátory schopné pojmout 58, dražší pak 77 kWh.

Z hlediska dojezdu měřeného metodou WLTP je na tom o něco lépe výrobek mladoboleslavské automobilky. Levnější provedení Enyaqu iV ujede 413, dražší pak 520. V případě EV 6 je to 400 a 510 kilometrů. Příplatek za větší baterii činí u Škody 130 000 Kč, u Kie jen 100 000. V obou případech se zároveň s větším akumuátorem montuje také výkonnější elektromotor.

Kia vítězí z hlediska rychlosti dobíjení u veřejných stanic s vysokým výkonem. Je to díky využití 800 Voltové elektrické soustavy. Je jí možné dobít z 10 na 80 procent během 18 minut, v případě jednotlivých verzí Škody to trvá bezmála dvojnásobnou dobu. Palubní nabíječku mají obě auta stejně výkonnou – z wallboxu je možné dobíjet výkonem 11 kW.

Výbava obou vozů je velmi bohatá. Například Kia v základní ceně 1 180 980 Kč nabízí dvouzónovou automatickou klimatizaci, zatím nejlevnější Enyaq (za 1072 900 Kč) má dokonce třízónovou. Oba vozy jezdí na devatenáctipalcových kolech z lehké slitiny, oba mají bezklíčkový vstup a startování, také vyhřívané volanty a přední sedadla. Ani v jednom voze samozřejmě nechybí velký centrální multimediální displej. Ve Škodě je ovšem o “chloupek” větší – má úhlopříčku 13, zatímco Kia 12,3.

Pak již se vozy liší jen v drobnostech. Například Škoda má již v základní výbavě střešení ližiny, Kia pak zásuvku 220 Voltů s výkonem 3,6 kW.

Autonaelektřinu.cz

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

12°C

Dnes je čtvrtek 6. května 2021

Očekáváme v 15:00 12°C

Celá předpověď