Sledovanost televizí byla loni nejvyšší za 24 let měření

foto Ovladače, televizní vysílání, televizor - ilustrační foto.

Praha - Televizní sledovanost byla loni nejvyšší za 24 let peoplemetrového měření. Lidé starší 15 let strávili před obrazovkou průměrně tři hodiny a 59 minut, což je nárůst o 43 minut. Výrazně se zvýšila také odložená sledovanost. Vývoj ovlivnila mimo jiné pandemie koronaviru, lidé trávili více času doma. ČTK o tom informovala Asociace televizních organizací (ATO).

Vláda loni zavedla protiepidemická opatření poprvé v březnu. Průměrná sledovanost televize v tomto měsíci dosáhla čtyř hodin a 38 minut. V únoru i v dubnu to bylo shodně o půl hodiny méně. S příchodem teplého letního počasí a rozvolňování opatření pak sledovanost klesala až na červencové tři hodiny a devět minut. Poté se zase začala postupně zvyšovat a v prosinci vystoupala na rekordních čtyři hodiny a 47 minut.

Konec roku je podle ATO tradičně spojených s pestřejší nabídkou televizních pořadů i vánočních premiér. "Dalo by se říct, že v mnohých rodinách patří společné sledování pohádek i filmů mezi vánoční rituály. Loňský prosinec nás přesto překvapil vysokou hodnotou," uvedla analytička ATO Hana Havlíčková. V meziročním srovnání se v prosinci průměrná sledovanost zvýšila zhruba o půl hodiny.

Trend nárůstu proti období, kdy v Česku ještě koronavirová opatření neplatila, pokračoval i letos v lednu. Lidé v prvním měsíci letošního roku sledovali televizi průměrně čtyři hodiny a 45 minut. Proti loňskému lednu je to o 41 minut více.

Roste zároveň obliba odložené sledovanosti, kdy si divák sám zvolí čas, ve kterém se na pořad podívá. V prosinci se diváci takto dívali na televizi téměř 34 minut, o rok dříve to bylo necelých 18 minut. Letos v lednu byly hodnoty podobné a odložená sledovanost se v meziročním srovnání zhruba zdvojnásobila. "Růst odložené sledovanosti se stává trendem poslední doby. Nárůst hodnot je zcela jistě ovlivněn i větším množstvím času stráveným doma vlivem pandemie, nicméně věříme, že divák si vytvoří návyk, který nahraje televizi v jejím budoucím soupeření s internetem," sdělila jednatelka ATO Vlasta Roškotová.

ATO vytváří průzkum sledovanosti ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere. Účastní se ho 1900 domácností, což odpovídá 4450 lidem.

Průměrná doba strávená u televize:

Měsíc Průměrná doba sledování televize
prosinec 2019 4:18
leden 2020 4:04
únor 2020 4:08
březen 2020 4:38
duben 2020 4:08
květen 2020 3:49
červen 2020 3:27
červenec 2020 3:09
srpen 2020 3:14
září 2020 3:37
říjen 2020 4:18
listopad 2020 4:34
prosinec 2020 4:47
leden 2021 4:45

 

Zdroj: ATO - Nielsen Admosphere

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

26°C

Dnes je neděle 25. července 2021

Očekáváme v 19:00 25°C

Celá předpověď