Automobilka Škoda oznámila, že v souvislosti s uvedením nového modelu Enyaq Coupé iV dostanou také nově vyrobené exempláře Enyaqů s karosérií SUV novou verzi softwaru. Ten má označení ME3 a přináší vylepšení v mnoha oblastech. Například v ovládání a designu infotainmentu, virtuálního kokpitu a head-up displeje. Hlavně ale se díky inovacím v oblasti správy baterie zvýší nabíjecí výkon, zkrátí doba nabíjení a prodlouží dojezd.
Stejné výhody budou moci ve druhém pololetí využívat rovněž majitelé dříve vyrobených Enyaqů. Nový software jim totiž nahrají do vozů bezplatně technici při návštěvě servisu.
Vůz si nyní umí regulovat teplotu akumulátoru při nižších teplotách než dříve. Díky tomu se vysokonapěťová baterie rychleji dostane do ideálního teplotního rozmezí a déle v něm vydrží. Kromě delší životnosti a účinnější rekuperaci je výhodou vyšší maximální reálný dojezd. Enyaq Coupé iV 80 zvládne v režimu WLTP na jedno nabití překonat vzdálenost až 536 kilometrů a Enyaq Coupé iv 80X (verze s dvěma elektromotory a tedy pohonem všech kol.
Při nabíjení stejnosměrným proudem zvládnou nyní vozy s 62 kWh baterií díky novému softwaru nabíjecí výkon až 120 kW, modely ENYAQ iV s větší 82 kWh baterií až 135 kW. To znamená, že na veřejné nabíjecí stanici o výkonu 50 kW trvá proces nabíjení z 10 na 80 % kapacity 55 minut (pro 62 kWh baterii) nebo 70 minut (pro 82 kWh baterii).
Na rychlonabíjecí stanici potřebují modely ENYAQ iV 60 s nabíjecím výkonem 120 kW a ENYAQ iV 80x s větší baterií a nabíjecím výkonem 135 kW na takové nabíjení 35 minut.
Další zajímavou novou funkcí vozů s pohonem všech kol je nový režim “Traction”. Ten je určený pro jízdu na nezpevněných komunikacích nebo na zasněžených silnicích (či jiném kluzkém povrchu) a při rychlostech do 20 kilometrů v hodině je aktivován stálý pohon všech kol.