Elektrická vozidla v Německu neustále zvyšují svůj podíl na celkovém trhu s novými osobními automobily. Vyplývá to z čerstvé statistiky Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA). V porovnání s loňským rokem se celkové prodeje v Německu v květnu meziročně zvýšily o 37 procent. Jenže elektrická vozidla mají nárůst téměř desetinásobný.
Dohromady plug-in hybridy a bateriové elektromobily dosáhly růstu 338 procent. Do provozu se jich zaregistrovalo 54 000 kusů, což odpovídá v celkových statistikách podílu 23,4 procenta.
Je zajímavé, že v současnosti je zájem o čisté elektromobily a plug-in hybridy takřka vyrovnaný. Těch prvních dealeři zákazníkům prodali 26 800, modelů s dvěma typy motorů v jejich útrobách pak 27 200.
Nejúspěšnější značkou v oblasti prodejů elektrických vozidel je největší evropská automobilka Volkswagen, která se jako jediná během jediného měsíce dostala přes hranici 10 000 kusů. Za ním následují “čtyřtisícové” prémiové značky Audi, BMW a Mercedes-Benz.
Za nimi pak o pozici “pětky” soupeří Seat a Škoda Auto. Španělská značka ještě prodává elektrickou verzi minivozu Mii. Ten však posbíral pouze 450 registrací. Naopak lidé a firmy v Německu mají zájem o plug-in hybridy této značky. Prodalo se jich v květnu přes tři tisíce.
Naopak v případě Škody je zájem o oba druhy elektrických vozů opačný. Značka v Německu zaregistrovala v květnu do provozu bezmála 2000 elektromobilů a 1500 plug-in hybridů.
Škoda tak v tomto měsíci porazila například také Teslu nebo korejské značky Hyundai a Kia, dále rovněž Opel, Peugeot či Renault.