Škoda Superb Combi - propojení funkčnosti a emocí

foto Škoda Superb Combi

V závodě Kvasiny pouhých patnáct týdnů po zahájení výroby limuzíny Superb sjel z linky první nový Superb Combi. Bylo to přesně podle plánu v loňském červnu, v září se pak stal hlavní hvězdou automobilky na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, a v tomto měsíci také odstartoval jeho prodej. Nabízí atraktivní design, moderní techniku a nadstandardní prostor.

Fotogalerie

Pro zahájení výroby nové generace Superbů vynaložila automobilka rozsáhlé investice do výrobních technologií, do montáže a logistických ploch. Nové kombi střední třídy má ve svém segmentu nastavit nová měřítka prostornosti, komfortu, bezpečnosti, konektivity a ekologie. Především působivě převádí jedinečný design liftbacku do karoserie elegantního kombi a s využitím inovativní techniky se podařilo vytvořit mimořádně velkorysý interiér, tak i zavazadlový prostor. A u toho se zastavme v první řadě. Ještě předesílám, že k testu jsme měli vůz v třetí nejvyšší výbavě Style, takže uváděné prvky byly převážně v základu, za příplatek jen menší část.

Škoda Superb Combi

Nový Superb Combi je sice jen o 23 mm delší než minulá generace, zavazadlový prostor však pojme při nesklopených sedadlech o 27 litrů více než předchůdce, tedy 660 l. Po sklopení zadních sedadel vzroste objem až na 1950 litrů, tedy zdaleka nejlepší hodnotou ve své třídě, o 85 l větší než u předcházející generace. Jednoduše sklopit jde sedadlo spolujezdce, a tak se do vozu vejdou i předměty dlouhé až 3,10 metru. Nový model taky nabízí celkem 31 praktických Simply Clever řešení a jedenáct z nich je právě v zavazadlovém prostoru. Stejně jako liftback, může být i Combi vybavena takzvaným virtuálním pedálem pro bezdotykové otevírání elektricky ovládaných pátých dveří, kdy k jejich otevření stačí jednoduchý pohyb nohou pod zadním nárazníkem. Tato funkce pracuje v kombinaci se systémem bezklíčového zamykání a startování KESSY. Premiéru má praktická funkce Tip-To-Close pro zjednodušení zavírání elektricky ovládaných pátých dveří. Stačí za ně krátce zatáhnout a začnou se zavírat. Opěradla zadních sedadel se sklápí po odjištění páčky v zavazadlovém prostoru. Vysoké praktické využití má variabilně nastavitelná dvojitá podlaha zavazadlového prostoru, je možné ji různě rozdělovat a tím přizpůsobovat aktuálním požadavkům. Je v ní i místo pro uložení krycí rolety zavazadlového prostoru. Ta je zase koncipována jako tzv. rolo s mezipolohou, stačí lehký dotyk a kryt se automaticky zavine. Při vybavení elektricky ovládanými pátými dveřmi, má roleta navíc i automatické odblokování, při otevření dveří se automaticky posune o jeden stupeň vzad, aby usnadnila nakládání zavazadel. Praktická je i nová multifunkční kapsa pod krycí roletou, do níž je možné uložit třeba kabát. V zavazadlovém prostoru najdete rovněž čtyři sklopné háčky, vyjímatelnou LED-svítilnu, která se během jízdy automaticky dobíjí, užitečným doplňkem je i síťový program.

Škoda Superb Combi

Jinak pochopitelně nový Superb Combi oplývá mnoha komfortními prvky. Důležitým je nepochybně adaptivní podvozek Dynamic Chassis Control (DCC), včetně volby jízdního profilu Driving Mode Select. Umožňuje řidiči přizpůsobit jízdní vlastnosti vozu v režimech Normal, Sport, Comfort, Eco a Individual. Rozdíly mezi nimi jsou skutečně velmi znatelné. V nabídce jsou zcela nové systémy jako třízónová automatická klimatizace, elektricky ovládaná panoramatická posuvná a výklopná skleněná střecha, vyhřívaná sedadla, dešťový a světelný senzor, vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů. Díky novým systémům je i parkování a vyjíždění z parkovacího místa pohodlnější než kdykoli předtím. Dalším neotřelou složkou výbavy jsou třeba i dva deštníky ve výplních předních dveří. Nové systémy infotainmentu je možné propojit s chytrými telefony, a tak vybrané aplikace používat na displeji vozu. Ten je elegantně zakomponován do přístrojové desky, tvoří její přirozenou součást. V našem případě šlo o vrcholnou nabídku systému Columbus s 8" dotykovým displejem. Prostřednictvím rozhraní SmartGate lze sledovat a dále využívat některá data vozidla pomocí mobilního zařízení i vytvořit vysokorychlostní internetové připojení.

Škoda Superb Combi

Pokud jde o bezpečnost, tak i Combi dostalo všechny asistenční systémy nového modelu Superb jako jsou mj. Front Assist s funkcí nouzové brzy City, multikolizní brzda, elektronická kontrola tlaku v pneumatikách, elektronická uzávěrka diferenciálu, systémy pro udržování vozu v jízdním pruhu, pro hlídání mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek, rozjezdu do kopce, tempomat s regulací odstupu a omezovačem rychlosti, parkovací asistent s kamerami, identifikace únavy řidiče, automatické dálkové světlomety, apod.

Nový Superb Combi dostal do vínku moderní přeplňované motory, na výběr jsou v současnosti čtyři benzínové TSI a tři naftové se vstřikováním Common rail. Všechny jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Zážehové agregáty pokrývají výkonové spektrum od 110 kW/150 k do 206 kW/280 k, vznětové od 88 kW/120 k do 140 kW/190 k. Nový model údajně spotřebovává až o 30 % méně paliva než předchůdce, výkon agregátů přitom vzrostl až o 20 %. Pro čtyři motory je k dispozici také pohon všech kol. Testovaný automobil měl střední naftovou motorizaci 2,0 TDI v kombinaci s šestistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG se sportovním režimem a možností manuálního řazení i pádly pod volantem. Uváděná maximální rychlost je 216 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 9,0 s, spotřeba paliva 5,3/4,1/4,5 l/100 km. Je dostatečně výkonný, celkem ochotně zrychluje, uspokojí milovníky pohodového, klidného cestování při nízké spotřebě. Temperamentnější řidiči ale nejspíš sáhnou po silnějších agregátech.

Škoda Superb Combi

Při cestování jsme ocenili zcela nová kožená sedadla, která skvěle drží tělo v zatáčkách a zároveň jsou pohodlná na dlouhých trasách. Všechny vozy jsou vybaveny nastavitelnými tříramennými volanty, v našem případě koženým s chromovými prvky a s ovládáním multifunkčního displeje, rádia, telefonu a automatické převodovky. V naprosté pohodě, rozumným svižným tempem jsme celkově najeli 921 km, převážnou část po dálnicích, ale i dost po městě asi 300 km. Průměrná spotřeba končila na hodnotě 5,8 l/100 km, což je víc než deklarovaná výrobcem, leč tak tomu bývá ve většině případů u všech značek.

Ceny nové Škody Superb Combi začínají na 644.900 Kč, základní cena testované verze je 865.900 Kč.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

15°C

Dnes je neděle 2. října 2022

Očekáváme v 17:00 13°C

Celá předpověď