Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo - sportovně laděná

foto Automobil Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo.

První kompaktní hatchback nižší střední třídy automobilky vniknul na trh před dvěma lety a má oslovovat zejména mladé lidi a rodiny svoji dynamikou a atraktivním vzhledem. Jeho emocionální ambice od letošního roku umocňuje model Monte Carlo se sportovním střihem zvenku i uvnitř.

Fotogalerie

V minulých testech modelu Spaceback jsme uvedli, že má stejně jako o rok dříve narozený Rapid vyplnit prostor mezi modely Fabia a Octavia. Nabízí dostatek místa, řadu Simply Clever prvků, vysokou úroveň bezpečnosti, zajímavé možnosti individualizace, a měl by lákat nízkou spotřebou a vstřícným poměrem ceny a nabízené hodnoty. Přesné linie, dynamické kontury, uměřené proporce a výrazná hra světla a stínu dodávají autu osobitý vzhled. Boční profil se vyznačuje dlouhým rozvorem (2602 mm) a ostrou, vysokou linií Tornádo. Třetí boční okno spolu s velkorysým prosklením dveří a štíhlými sloupky karoserie dodávají pocit vzdušnosti, světlosti a útulnosti uvnitř vozu, a pochopitelně to přispívá i k dobrému výhledu pro posádku. Cílem bylo, aby silueta byla v porovnání s jinými hatchbacky sportovnější a protaženější, a tak se opticky a funkčně odlišovala od konkurence. I když je Spaceback o téměř 18 cm kratší než Rapid, prostorové podmínky pro posádku jsou u obou modelů srovnatelné. Objem zavazadlového prostoru patří s rozpětím 415 - 1380 litrů při sklopených zadních sedadlech k nejlepším ve třídě. 

Automobil Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo.

Model Monte Carlo hraje na emoce, dynamiku zvýrazňuje vzhledem. Sportovní náboj mu dodává černý rámeček masky chladiče, velký otvor pro vstup chladícího vzduchu krytý černými voštinami i černě zbarvené xenonové světlomety a mlhové světlomety s funkcí Corner. Prahy mají černé nástavce, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka jsou usazená v černých krytech, působivé jsou přední a zadní spojler a zadní difuzor. Okno pátých dveří a zadní boční okna jsou vybavena skly SunSet s vyšším stupněm tónování, sériově se vůz dodává s černými šestnáctipalcovými koly z lehkých slitin. Sportovní důraz se nezapře i v interiéru. Nový tříramenný kožený volant je obšitý červenou nití, stejně jako manžeta řadicí páky. Kůží je potažená také hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy. Výplně dveří a palubní deska jsou černé, palubní deska má navíc dekorační lištu v karbonovém designu. Sportovní sedadla v černo-červeno-šedé kombinaci mají šedé podélné pruhy, pedály pak kryty z ušlechtilé oceli, černé vkládané textilní koberečky jsou také červeně obšité. Na předních a zadních prazích jsou plastové dekorační lišty s hliníkovým vzhledem, vpředu s logem Monte Carlo. Vůz měl také rozměrnou panoramatickou střechu, sahající od hrany čelního skla až na záď. Díky velké průhledové ploše přináší za tmy hezký výhled na oblohu a v interiéru vytváří prosvětlenou a vzdušnou atmosféru. Výbava jinak vychází z verze Ambition, druhé v šestičlenné řadě, do níž patří třeba systém Start&Stop s rekuperací brzdné energie, palubní počítač, infotainment rádio, elektromechanický posilovač řízení, denní svícení s deaktivací, apod.

Automobil Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo.

Pokud jde o motory, tak na výběr jsou tři zážehové a dva vznětové, v testovaném voze byl nejslabší benzínový agregát 1,2 TSI v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Podle uváděných technických dat je jeho maximální výkon 66 kW/90k, nejvyšší rychlost 184 km/h, zrychlení 0 - 100 km/h za 11,3 s, kombinovaná spotřeba 4,7 l/100 km. Měl jsem lehké obavy, jak si povede, zda jeho parametry budou dostatečné. Na jednu stranu se opravdu nedá očekávat úměrná výkonnost u sportovně laděného auta, na druhou stranu splní požadavky na pohodové cestování, není to rychlík ani louda, trochu vázne v kopcích, leč spolehlivě a poměrně tiše doveze do cíle. Kladným partnerem v tom je převodovka, jejíchž sedm stupňů je pro kvalitu jízdy ku prospěchu. Má i adekvátně fungující sportovní režim s možností ručního řazení, ale vzhledem k celkovému ladění vozu, vás k jeho využívání nic moc nenutí, takže je spíše pro občasnou radost řidiče.

Automobil Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo.

S téměř novým, nezajetým Rapidem Spaceback Monte Carlo jsme v klidné pohodě absolvovali 639 km zejména na dálnicích a při vyjížďkách na silnicích kolem Prahy, městský provoz ukrojil asi 120 km, to vše při průměrné spotřebě 6,2 l/100 km. Z pocitů řidiče vyšší postavy mám menší připomínky - i při nejnižším posazení mi v pohledu ven třeba na semafory vadila nízká horní hrana čelního skla, tlačil mě středový panel do pravé nohy, vzadu jsem se zase moc nevešel hlavou pod strop, což nejspíš souviselo s panoramatickým oknem. Celkový dojem zvěstuje, že jde o kvalitní vůz se slušnou užitnou hodnotou, jeho sportovní náboj se daleko víc týká vnějšího i vnitřního designu než výkonových parametrů.

Automobil Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo.

Od listopadu se nabídka atraktivních modelů Škoda Monte Carlo rozšířila na šest, jako poslední přibyl Radid, Spaceback mu tedy o pár měsíců předcházel, a dále to jsou Citigo, Fabia, Fabia Combi, a Yeti. Základní cena Rapidu Spaceback Monte Carlo v testované verzi je 435.900 Kč.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

15°C

Dnes je neděle 2. října 2022

Očekáváme v 15:00 15°C

Celá předpověď