Škoda poskytne elektromobilistům Powerpass. Výhodný moc není

foto Škoda Enyaq iV během dobíjení.

Kartu nebo aplikaci Powerpass začala souběžně s oficiálním zahájením prodeje elektrického modelu Enyaq iV svým zákazníkům nabízet automobilka Škoda. Lidé si budou moci vybrat ze tří tarifů.

V základním tarifu Charge Free zákazník neodesílá žádný měsíční poplatek. Při dobíjení u rychlonabíjecích stanic sítě Ionity pak platí 21 Kč za kWh, při dobíjení střídavým proudem (AC) je cena 16,20 Kč/kWh a při dobíjení stejnosměrným proudem (DC) 21,00 Kč/kWh.

Tyto ceny nejsou příliš výhodné. Například u dobíječek společnosti ČEZ, která má v České republice síť více než tří set dobíječek, platí neregistrovaný zákazník “z ulice” také u rychlodobíjecích stejnosměrných stanic maximálně 9,5 Kč za jednu odebranou kilowatthodinu. Pokud se alespoň zaregistrue, cena hned klesne o dvě koruny a při placení měsíčního paušálu (celkem se nabízejí tři úrovně) se může dostat až na 3,5 Kč za kilowatthodinu, přičemž má ještě minimálně nárok na minimálně desítky odebraných kilowatthodin zcela zdarma. U stojanů PRE se pak i při využití těch s nejvyšším výkonem platí maximálně osm korun za 1 kilowatthodinu.

Pokud chce zákazník Škody s Powerpassem dobíjet u veřejných stanic levněji, musí zvolit buď tarif Simply Charge (měsíční cena 469 Kč) nebo Charge Faster (597 Kč). V prvním případě se u stojanů Ionity nebo všech ostatních rychlodobíjecích dostane na taxu 13,70 Kč za 1 kilowatthodinu, ve druhém pak na 8,20 Kč u Ionity a 10,90 Kč u ostatních provozovatelů. Těm, kteří budou jezdit s elektromobily Škoda hlavně v tuzemsku, se tudíž Powerpass nevyplatí. Lepší bude uzavřít smlouvu s některým z poskytovatelů dobíjecích stanic, který má solidní síť v místech, kudy zákazník nejčastěji jezdí.

Šéf tuzemské prodejní organizace Jiří Maláček připouští, že ne pro každého je využívání této služby finančně výhodné. „Vycházíme z toho, že zákazníci pořizující elektrifikované vozy značky ŠKODA mají možnost je nabíjet doma nebo v zaměstnání. Powerpass je pak ideálním doplňkem na dobíjení na delších cestách popřípadě pro lidi cestující často po území celé Evropy,“ popisuje toto řešení. Lidé totiž nemusí shánět množství čipů či si stahovat desítky dobíjecích aplikací,

Kupující nového Enyaqu iV získají v prvním roce zvýhodněné podmínky. Majitelé modelů Enyaq iV vybavených na přání vyšším nabíjecím výkonem baterie (balík Rychlé nabíjení zvyšuje výkon dobíjení z 50 až na 125 kW) získají v rámci služby Powerpass na jeden rok tarif Charge Faster bez základního poplatku.

Pro zákazníky pořizující vozy Enyaq iV bez rychlejšího nabíjení budou k dispozici všechny tři výše zmíněné tarify se stejnými podmínkami dobíjení a zvýhodněnými měsíčními poplatky. Charge Free bude nabízen bez měsíčního poplatku, za tarif Simply Charge zaplatí zákazníci 125 Kč měsíčně a Charge Faster vyjde na 250 Kč měsíčně. Doba platnosti smlouvy u všech tarifních variant bude činit vždy dvanáct měsíců.

Autonaelektřinu.cz

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

22°C

Dnes je neděle 26. září 2021

Očekáváme v 7:00 11°C

Celá předpověď