Škoda Octavia Scout - všestranné auto se smyslem pro dobrodružství

foto Škoda Octavia Scout

Pořídit si ji můžete výhradně ve variantě Combi a patří do rodiny modelů automobilky se speciálním offroadovým designem a vybavením. Typická je pro tento crossover nadstandardní prostornost, vysoká funkčnost, moderní bezpečnostní a komfortní systémy a vcelku vstřícný poměr ceny a hodnoty. Pro všestranné rodinné využití a volný čas má sloužit stejně dobře na silnici i v terénu.

Fotogalerie

Octavia Scout nesporně zaujme vzhledem. Součástí sériové výbavy jsou 17palcová kola z lehkých slitin a pneumatiky o velikosti 225/50 R17. Vpředu a vzadu upoutají mohutné, černým plastem chráněné nárazníky se stříbrnými prvky ve stylu terénních vozů. Příznačné jsou černé plastové kryty chránicí prahy a lemy blatníků, podobně jsou černými ochrannými lištami chráněny boky dveří. Dalšími prvky jsou kryty vnějších zrcátek v hliníkovém designu a hliníkové střešní lišty jako volitelné příslušenství. Do sériové výbavy navíc patří paket pro jízdu po špatných cestách s dodatečnou ochranou podvozku, která zamezuje mechanickému poškození a vniku nečistot do motorového prostoru. Ramena náprav, brzdová a palivová vedení jsou chráněna plastovými kryty. Speciálně pro Scouta je individuálně upraven také interiér s množstvím osobitých detailů. Jde o ozdobné prahové lišty vpředu s nápisem Scout, dekorativní lišty na dveřích, přístrojová deska je v klasické kombinaci černá/černá nebo černá/hnědá.

Škoda Octavia Scout

Do standardní výbavy patří tříramenný kožený multifunkční volant, na něm i na hlavici řadicí páky je logo Scout, a je v ní mimo jiné i odolnější čalounění sedadel. Vnitřní prostor je tradičně veliký pro všechny cestující, chytře uspořádaný zavazadlový prostor má objem v rozmezí 610 až po 1740 l po pohodlném, jediným pohybem páčky, sklopení zadních opěradel. Se sklopeným opěradlem sedadla spolujezdce je možné přepravovat předměty o délce až 2,92 m. Nakládání a vykládání usnadňují elektricky ovládané páté dveře.

Škoda Octavia Scout

Pro použití v náročnějším terénu má Scout větší světlou výšku, v porovnání se standardní Octavií se zvýšila o 31 milimetrů na celkových 171 milimetrů. Vylepšená je také stoupavost díky zvýšenému nájezdovému úhlu na 16,7 stupňů vpředu a 13,8 stupňů vzadu, auto tak zvládá i strmější a náročnější terén. Stabilní rozjezd při nízkých rychlostech podporuje sériově používaný elektronický uzávěr diferenciálu EDS. Je aktivní na přední a zadní nápravě a funguje jako nápravová uzávěrka. Scout je navíc sériově vybaven elektronickou kontrolou stability ESC, stisknutím tlačítka řidič může regulaci prokluzu dle potřeby zapínat a vypínat, a tím jízdu přizpůsobit aktuálním podmínkám. Sériový pohon všech kol zajišťuje moderní technologie na bázi spojky Haldex 5. generace. Rozložení sil na čtyři kola je vždy závislé na situaci. V tahu nebo při nižším zatížení je vozidlo poháněné převážně přes přední nápravu, což šetří palivo. Jakmile je potřeba větší točivý moment nebo přenos větších sil na kolech, plynule se během několika málo milisekund přidá pohon zadních kol, tak aby byla prakticky vyloučena ztráta trakce.

Pro Scout jsou k dispozici dva naftové agregáty a jeden benzinový motor. Standardem je u nich systém Start-Stop a rekuperace brzdné energie. V testovaném autě byl silnější diesel 2,0 TDI, výkon 135 kW/184 k, nejvyšší rychlost 219 km/h, deklarovaná kombinovaná spotřeba 5,0 l/100 km, v kombinaci s automatickou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG i se sportovním režimem a možností manuálního řazení. Toto uspořádání se zdá pro auto s předmětnými ambicemi optimální. Motor je dostatečně pružný a silný, kvality převodovky jsou už praxí patřičně prověřené.

Škoda Octavia Scout

Spoléhat se můžete na komplexní řešení pasivní bezpečnosti s až devíti airbagy, na moderní elektronické asistenční systémy, které umí rozpoznat dopravní značky, nebo třeba začít brzdit ještě dříve, než si řidič uvědomí nebezpečí. Volba jízdního profilu Driving Mode Selection disponuje i režimem do terénu. Testovaný vůz měl také třeba dvouzónovou klimatizaci Climatronic, tempomat, prvky z nadstandardní výbavy jako infotainment navigační systém Columbus, panoramatické střešní okno, parkování s kamerou.

Škoda Octavia Scout

Absolvovali jsme celkem 709 km, z toho asi 230 po Praze. Průměrná spotřeba byla 6,6 l/100 km, což je přijatelné, leč znatelně více než uvádí výrobce. Pohybovali jsme se především téměř předpisově po dálnicích, do terénu jsme vyrazili jen zkusmo, abychom si ověřili, že vůz zvládá zimní polní a lesní rozmáčené cesty velmi zdatně. Celkově je možné bez uzardění konstatovat, že nezklame schopnostmi stoupavosti a jízdy po špatných cestách a potěší majitele přívěsů tažnou silou o hmotnosti až dvě tuny.

Ceny Škody Octavie Scout začínají v současné době na 712.900 Kč, základní cena testované verze je 752.900 Kč.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

15°C

Dnes je neděle 2. října 2022

Očekáváme v 17:00 13°C

Celá předpověď