Zatímco klasické spalovací modely značek koncernu Volkswagen v říjnu vyklidily pozice v žebříčku nejprodávanějších automobilů v Evropské unii, ty s plně elektrickým pohonem jsou na tom podstatně lépe.
Nejžádanějším autem jezdícím výhradně na elektřinu byl sice v desátém letošním měsíci Renault Zoe, ale na druhé příčce je Volkswagen ID.3., na čtvrté pozici se nalézá mladoboleslavská Škoda Enyaq iV a pátý je Volkswagen ID.4. Druhá je levná Dacia Spring.
Mezi plug-in hybridními vozy zákazníci v říjnu nejvíce kupovali typ Ford Kuga, těsně za ním skončil Peugeot 3008.
Celkově bateriové elektromobily a plug-in hybridy dosáhly na celém evropském trhu s novými osobními auty podílu 23 procent, což je dosavadní rekord. Pro zajímavost – před dvěma roky měly elektrická vozidla tržní podíl pouhá čtyři procenta.
Nicméně, jak podotýká Felipe Munoz - hlavní analytik poradenské společnosti JATO Dynamics, celý trh je deformován kvůli nedostatku polovodičů pro výrobu aut. “Výrobci automobilů jsou nuceni upřednostňovat své nejprodávanější segmenty. Tedy se orientují na produkci SUV a rovněž elektrických vozů,” uvedl.
Navíc, ne všechny automobilky jsou postiženy stejně. Volkswagenu například meziročně klesly prodeje o 42 procent, naopak se dobře daří značkám koncernu Stellantis.
Absolutně nejprodávanějšími evropskými automobily tedy v říjnu byly Peugeoty 2008 a 208, společně s Renaultem Clio. Místo v první desítce tak zbylo třeba také na Hyundai Tucson ze slezských Nošovic. Jediným Volkswagenem v TOP 10 je na deváté pozici T-Roc.
Z hlediska typů pohonu pokračuje propad dieselových agregátů. Ještě v roce 2019 měly na celkovém trhu podíl 31 procent, nyní je to už jen 19.