Nárůst prodejů elektrických vozidel za prvních sedm měsíců v Německu činí v porovnání se stejným obdobím loňského roku pouhé jedno procento. Je to ale způsobeno poklesem zájmu o plug-in hybridní modely. Zájem o ně se podle čerstvé statistiky KBA dokonce snížil. Konkrétně v meziročním srovnání se jedná o čtyřicet.
Na druhou stranu čistě elektrické modely se prodávají dobře. Oproti prvním sedmi měsícům loňska se jich prodalo o 37 procent více a jejich celkový počet registrací činí téměř 270 000 kusů. (Pro srovnání – v Česku se od ledna do července prodalo necelých 132 000 nových osobních automobilů a z toho bylo čistých elektromobilů méně než 3500).
V samotném červenci dealeři předali při porovnání s červencem 2022 dokonce o 69 procent více. V celkové bilanci německého trhu s novými osobními auty to znamená, že již každý pátý nový osobní automobil, který se zde prodal, již měl plně elektrický pohon.
Velmi solidně si zde vede automobilka Škoda. Přestože stále nabízí pouze jediný elektromobil – Enyaq, tak jí v pořadí značek náleží osmá pozice. Vede Volkswagen, za ním je Mercedes-Benz. Tomu patří jeden primát – jako jediný totiž v současnosti dokáže prodávat více plug-in hybridních vozů než čistě elektrických.
I v žebříčku nejžádanějších typů se misky vah zvolna začínají překlápět na stranu největší evropské automobilky, tedy domácího Volkswagenu. Sice v sedmiměsíční bilanci letoška stále patří první pozice Tesle Model Y, ale Volkswageny ID.4 a ID.5 stahují ztrátu na tento vůz. Třeba v právě v červenci se jich do provozu zaregistroval dvojnásobek v porovnání s crossoverem americké značky.
Za Teslou Y a Volkswageny ID.4 a 5 je pak následující pořadí: 3. Volkswagen ID.4, 4. Fiat 400, 5. Audi Q4 e-tron, 6. Škoda Enyaq a 7. Tesla Model 3.