Třetí příčku v pořadí nejžádanějších elektromobilů na evropském trhu s novými osobními auty obsadil v červenci produkt mladoboleslavské automobilky Škoda Auto.
Enyaqů iV v obou karosářských variantách se v prvním měsíci letošních letních prázdnin zaregistrovalo do provozu přesně 4654 kusů.
Je to jen o 235 exemplářů méně než kolik si připsal Volkswagen ID.4 na druhé příčce. Nejprodávanější je opět Fiat 500 electric, který se jako jediný dostal přes pětitisícovou hranici.
V pořadí sestaveném na základě prodejních výsledků za prvních sedm měsíců letošního roku ovšem italský elektromobil porážejí dvě Tesly. Vede Tesla Model Y před „trojkou“.
Na čtvrté pozici se nachází Volkswagen ID.4 a už na pátou poskočila Škoda Enyaq. Tento vůz si tak letos zakoupilo více zákazníků než třeba dlouhá léta nejprodávanější evropský elektromobil Renault Zoe nebo třeba Peugeot e-208 či rovněž na našem území vyráběný vůz Hyundai Kona Electric.
V Evropě si segment vozidel s elektrickým pohonem (započítávají se do něj jak „čisté“ elektromobily, tak rovněž auta s pohonem plug-in hybrid) udržel v červenci z celkového tržního koláče podíl 19 procent. Nezvyšuje se jen kvůli tomu, že prodeje vozů plug-in hybrid meziročně klesly o čtvrtinu. Naopak bateriové elektromobily zaznamenaly devatenáctiprocentní růst.
Největším evropským producentem elektromobilů je letos BMW před další prémiovou německou značkou Mercedes-Benz. Ty ovšem těží právě z poměrně vysokých prodejů plug-in hybridů. Třetí pozici drží Volkswagen před Teslou.
Z hlediska automobilových koncernů samozřejmě ale trhu vévodí Volkswagen. Za ním následují Stellantis a Hyundai.