Seat Leon ST - upoutá vzhledem i užitnými vlastnostmi

foto Automobil Seat Leon ST.

Prodeje této značky se v posledním období vyvíjejí příznivě. Hlavní podíl na tom má nová rodina modelů Leon, stává se vedle Ibizy druhým silným pilířem automobilky na světovém trhu. Během letošního prvního čtvrtletí zaznamenal Leon nárůst prodeje o 60 procent. Významně k tomu přispívá i kombi ST, které si našlo první zákazníky na konci minulého roku.

Fotogalerie

Leon ST má dynamický vzhled, dobře se ovládá, uznání zaslouží užitné vlastnosti. Velkorysý zavazadlový prostor má objem od 587 až po 1470 litrů při sklopení opěradel zadních sedadel. Zatažením páčky změníte uspořádání ve prospěch maximálního zavazadlového prostoru, a se sklopným předním sedadlem spolujezdce vytvoříte místo i pro přepravu dlouhých předmětů. Vnější křivky se nesou ve stylu hatchbacku, ostré hrany korespondují s ostatními modely Leonu. Charakteristický vzhled světel LED pro denní svícení dokreslují osobitý design tohoto kombi. Interiér se vyznačuje poměrně kvalitními materiály a moderní technikou, z vozu je slušný výhled. Automobil Seat Leon ST. Jezdili jsme s autem v třetím nejvyšším stupni výbavy Style, nad ním je už jen FR pro sportovně laděné řidiče. Poháněl ho benzínový motor o objemu 1395 cm3 a výkonu 103 kW/140 k, se šestistupňovou manuální převodovkou, nejvyšší rychlost 211 km/h. Patřil do Leonů z letošní modelové nabídky. Než se tedy budeme věnovat závěrům z vlastního testu, uveďme změny, se kterými vstupuje do nového modelového roku 2015. Jde zejména o ty pod kapotou, které souvisejí s přechodem na emisní normu EU6. U zážehových motorů 1.2 TSI a 1.4 TSI se dočkáme vedle čistějších emisí také zvýšeného výkonu při shodné spotřebě paliva. Úplnou novinkou pro všechny karosářské verze Leonu je zážehový čtyřválec 1.4 TSI ACT s inovativním systémem vypínání válců při nízkém zatížení motoru. Je vyladěn na nejvyšší výkon 110 kW/150 k a dodává se v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo s dvouspojkovou převodovkou DSG. V porovnání s dosavadní jednotkou 1.4 TSI, a ta byla v testovaném autě, by i při vyšším výkonu měla průměrná spotřeba paliva klesnout v nejpříznivějším případě z 5,2 na 4,7 l/100 km. Více dynamiky a také nižší spotřebu nabízí rovněž nový turbodiesel 2.0 TDI CR o výkonu 135 kW/184 k. Větší výběr mají od modelového roku 2015 také zájemci o Leon ST s pohonem všech kol 4WD. Kromě dosavadního motoru 1.6 TDI si mohou alternativně zvolit i turbodiesel 2.0 TDI s výkonem 110 kW/150 k. Automobil Seat Leon ST. V sériové výbavě mělo testované auto mj. automatickou dvouzónovou klimatizaci Climatronic, palubní počítač, kožený multifunkční volant, tempomat, asistenta rozjezdu do kopce, systém kontroly tlaku v pneumatikách, elektricky ovládaná všechna okna a vnější zpětná zrcátka, audiosystém s dotykovým ovládáním na barevném displeji, handsfree bluetooth, světla pro denní svícení, indikaci optimálního řazení, chromovaný rámeček masky chladiče a chromované prvky v interiéru, podélné střešní nosiče. Všude je množství odkládacích prostor, držáků nápojů, zavazadlový prostor má dvojité dno. V základní výbavě byl i systém Start/Stop. Nemám ho v oblibě a většinou ho automaticky vypínám. Tenhle mi připadal ještě zpožděnější než v jiných případech. Automobil Seat Leon ST. Pokud jde o dodatečnou výbavu, tak mezi nejnákladnější patřilo kompletní LED osvětlení, sportovní sedadla z alcantary, barva Alor modrá, 17´´ kola z lehkých slitin, parkovací senzory vzadu. Ve Škodovkách a VW jsem si opakovaně vyzkoušel systém volby ze čtyř jízdních režimů Normal, Sport, Eco a Individual, které umí ovlivnit citlivost řízení, příjemné osvětlení, i zvuk motoru a charakteristiku pedálu plynu. V autě nebyl, leč doporučuji a je možné si ho doobjednat i do Leonu ST. Automobil Seat Leon ST. Na test jsme vyjeli, když ukazatel byl na rovných 7000 najetých kilometrech. Hra čísel pokračovala a auto jsme vraceli po najetí 555,5 km. Absolvovali jsme je povětšině v rozumném tempu po dálnicích, na Prahu zbylo asi 150 km. Průměrná spotřeba dosáhla na 5,9 l/100 km, a to je velmi slušný výsledek. Ceny nového Seatu Leon ST začínají na 339.900 Kč, základní cena testovaného modelu byla 466.900 Kč, včetně dodatečné výbavy dosáhla na 569.000 Kč. Nezapomeňte však sledovat i akční ceny.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2.12.2025 ČTK

Reklama

4°C

Dnes je úterý 2. prosince 2025

Očekáváme v 09:00 3°C

Celá předpověď