Seat Alhambra - partner pro aktivní životní styl

foto Seat Alhambra

Nová generace tohoto úspěšného všestranného MPV vozu má zaujmout inovacemi, užitnými a jízdními vlastnostmi, špičkovým řemeslným zpracováním, vysokou mírou bezpečnosti, moderními technologiemi, a pro klienty samozřejmě lákavým poměrem cena - výkon. Díky novým motorům má být také až o deset procent úspornější oproti předchůdci.

Fotogalerie

Příjemné seznámení s novou Alhambrou na mne čekalo v červenci ve slunné Barceloně, od konce tohoto měsíce byla také k dispozici u všech prodejců v naší republice. Už při prvních krátkých jízdách si mne získávala v rozličných modifikacích motorizací a vybavení. K testu jsme pak měli vůz v nejvyšším stupni výbavy ze tří Styl Advance.

Seat Alhambra

Na první pohled Alhambra zdůrazňuje svoji dynamiku, má vyvážené proporce, osobitě tvarované podběhy kol ji dodávají sportovní vzhled. Designérský styl značky Seat dává najevo šípovitým tvarem kapoty, charakteristickou maskou chladiče s novým logem a předním otvorem pro přívod vzduchu. Nové jsou třeba také zadní Led světlomety a design kol. Interiér se chlubí novými kombinacemi barev, design volantu pochází z modelu Leon, přepracovány byly některé ovládací prvky.

Ve všem je patrná snaha o všestrannost, přizpůsobivost, nápaditost, zajištění příjemných podmínek pro celou posádku. Testovaný vůz se navíc chlubil i bohatou výbavu na přání, takže mnohé popisované prvky byly právě z ní. Měl tři řady sedadel s prostorem pro až sedm osob. Ta ve druhé a třetí řadě se dají snadno sklopit a složit do podlahy. Tím vznikne zavazadlový prostor o objemu až 2430 l. Sedadla ve druhé řadě byla vybavena integrovanými dětskými sedačkami. Dostatečný prostor k nastupování dozadu zajišťují praktické boční posuvné dveře.

Seat Alhambra

Jinak do základní výbavy Alhambry patří mj. systémy ESP, EBA, systém kontroly tlaku v pneumatikách, asistent nouzového brzdění, multikolizní brzda, tempomat, systém Start/Stop s rekuperací, stěrače s dešťovým senzorem, palubní počítač, podélné střešní nosiče, tónovaná skla, automatická třízónová klimatizace Climatronic, multifunkční volant a hlavice řadicí páky obšité kůží. Nadstavbou výbavy Style Advanced jsou 17" kola z lehkých slitin, sportovní podvozek a sedadla, černý dekor interiéru. Uveďme ještě některé prvky z dodatečné výbavy jako parkovací senzory vpředu a vzadu s kamerou, natáčecí bi-xenonové světlomety, navigační systém, barevný displej palubního počítače, adaptivní regulaci podvozku, elektronická parkovací brzda, elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru a bočních posuvných dveří, systém Kessy pro bezklíčové odemykání a startování vozu tlačítkem, sedadla čalouněná Alcantarou a kůží, panoramatické posuvné střešní okno.

Seat Alhambra

Pokud jde o pohonné jednotky, tak Alhambra dostala do vínku zcela modernizované zážehové i vznětové motory s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem. Mají být až o 10 % úspornější. Motory 2.0 TDI jsou nabízeny ve výkonových variantách 85 kW/115 k, 110 kW/150 k a 135 kW/184 k. Dva zážehové motory TSI mají nejvyšší výkon 110 kW/150 k a 162 kW/220 k, ten druhý je nejsilnější v celé modelové řadě, má o 20 k více než nabízel předchozí. Motor TDI s výkonem 110 kW/150 k se dodává také ve verzi 4Drive s trvalým pohonem všech kol. Byl i v testovaném voze se šestistupňovou manuální převodovkou. Výrobce u této kombinace uvádí nejvyšší rychlost 199 km/h, kombinovanou spotřebu 5,5 l/100 km, zrychlení 0-100 km/h za 10,6 s. S výjimkou vstupního vznětového agregátu je možné všechny další kombinovat s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG s funkcí setrvačné jízdy pro úsporu paliva. Když řidič uvolní pedál plynu, auto pokračuje v jízdě s odpojeným motorem. Pohon všech kol 4Drive používá pátou generaci spojky Haldex, nepřetržitě vyhodnocuje aktuální situaci tak, aby jízda byla agilnější a neustále pod kontrolou. Na mokru reaguje zvýšením hnací síly na zadních kolech, na namrzlé vozovce je hnací síla rozložena rovnoměrně mezi obě nápravy, aby byla maximální trakce na všech kolech, tak je zajištěna i optimální stabilita při jízdě na sněhu.

Seat Alhambra

S novou Alhambrou se cestuje příjemně, pohodlně, komfortně. Najeli jsme s ní 672 km, nejdelší cesta vedla do Třeboně, městský provoz v Praze si užila asi na 200 km. Podmínky nenastolily situace, kdy by se mohl výrazněji projevit pohon 4Drive, nicméně vůz spolehlivě drží stopu, v zatáčkách je stabilní, bez náklonů. Největší zátěž při testu představovali dva metrákoví chlapi se svými horskými koly při vyjížďce za babím létem na jih Čech. Paráda je naložit kola bez jakékoliv demontáže na velkou rovnou plochu po sklopení všech zadních sedaček. Otázkou je, jak si poradí předmětný motor při plné náloži sedmi osob s patřičným nákladem. V podmínkách testu se sice nechoval jako špičkový sprinter, což se ani neočekává, leč byl výkonným maratoncem, který po nabrání patřičné rychlosti ji dokáže dlouhodobě udržovat. Průměrná spotřeba dosáhla hodnoty 7,1 l/100 km. Je vyšší než deklarovaná, na což mělo určitě vliv časté courání po městě. I tak se však dojezd na plnou 70 l palivovou nádrž může spolehlivě pohybovat kolem hranice 1000 km.

Ceny modernizovaného Seatu Alhambra začínají na 661.900 Kč, základní cena testované verze je 908.900 Kč, s dodatečnou výbavou se vyšplhala na 1.101.300 Kč.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

15°C

Dnes je neděle 2. října 2022

Očekáváme v 17:00 13°C

Celá předpověď