Renault Kadjar - na pomezí světů SUV, hatchbacků a kombi

foto Renault Kadjar

Automobilka tímto modelem rozšiřuje svoji nabídku crossoverů. Na začátku roku byl představen v Paříži, premiéru na autosalonu měl v Ženevě a v Evropě se začal prodávat na začátku léta. Kadjar se řadí mezi modely Captur a Koleos. Trh má oslovit svým atletickým, plynulým designem, sportovním, osobitým interiérem, kvalitou materiálů, moderními technologiemi.

Fotogalerie

Předesílám, že k testu jsme měli vůz v nejvyšší výbavě ze čtyř Bose, která má pohon 4x4, navíc byl obdařen i mnoha prvky z volitelné výbavy. Tím konstatuji, níže postavené a levnější varianty se od testovaného auta liší nejen v nadupanosti výbavy, ale i v jízdních vlastnostech.

Renault Kadjar

Kadjar je označován jako velký bratr modelu Captur a Renault s ním pokračuje v rozpínavosti na trhu crossoverů, je jeho prvním v segmentu C. Vysvětlit odkud se vzal název je poněkud složitější, parafrázuji alespoň, že vznikl slovní hříčkou z francouzských slov. Odkazují na robustní vozy s rozmanitým dosahem, znamenají agilitu a překvapivé objevení se odněkud, jméno má fonetický zvuk a exotický nádech, evokující dobrodružství a objevování nových horizontů. Navíc vhodně zapadá do už existující řady crossoverů Captur a Koleos. Kadjar se vyrábí v závodě Palencia, který vyváží 83 % své produkce do více než 50 zemí pěti kontinentů. Bude také prvním vozidlem automobilky vyráběným v Číně, po dostavbě bude mít závod ve Wuhan počáteční kapacitu 150.000 aut.

Kadjar využívá možnosti vzniklé ze strategického partnerství mezi společnostmi Renault a Nissan. Společný projekt se soustředí na vývoj modulární konstrukce a široké řady vozidel s četnými společnými prvky a komponenty. V tomto konkrétním případě jde zejména o společně vyvinutou platformu pro největší vozidla. Synergie umožňuje i sdílení maximálního počtu neviditelných dílů (blok motoru, architektura navigačního systému, apod.), jsou však přitom respektovány identity, design a výbavy každého z partnerů Aliance.

Renault Kadjar

Přední část auta je značně robustní, nápadná je průběžná chromovaná lišta u předních světel.

Plynulá a atletická silueta vychází z výrazných černě lemovaných blatníků, originálně profilované dveře zakrývají prahové spoilery chránící proti nárazu. Světlá výška 190 mm dává předpoklady ke zvládnutí i nezpevněných cest. Na dynamičnosti profilu se podílejí také podélné střešní lišty z anodicky oxidovaného hliníku. Nový světelný podpis, poprvé použitý u nového Espace, dodává vozu výraznou identitu díky linii Led ve tvaru „C“ na předních světlech pro denní svícení. Nevšední jsou rovněž chromované lemy oken, světel pro denní svícení a spodních ochranných krytů karosérie.

Renault Kadjar

Interiér je osobitý, výrazný, poměrně přehledný. Přístrojová deska s jedním centrálním digitálním rychloměrem a otáčkoměrem a výdechy vzduchu jsou lemovány chromovou linkou, dekorativní prvky jsou na mnohých místech sportovně laděné kabiny. Sedadla jsou pohodlná, boční výztuhy poskytují pevné držení. Díky madlům v zavazadlovém prostoru můžete odblokovat a automaticky sklopit opěradla zadních sedadel dělených v poměru 1/3-2/3. Navíc se dá sklopit opěradlo sedadla spolujezdce páčkou umístěnou pod sedadlem do vodorovné polohy, což umožňuje přepravu dlouhých předmětů. Dvě polohy podlahy zavazadlového prostoru poskytují volbu mezi vysokou polohou rovného dna pro usnadnění přepravy velkých předmětů nebo nízkou polohou pro maximální základní objem 472 dm3. Možnost rozdělit zavazadlový prostor na dvě nebo tři části umožňuje snadnou a bezpečnou přepravu předmětů.

Renault Kadjar

Pokud jde o pohonné jednotky, tak Kadjar disponuje jedním benzínovým a dvěma dieselovými motory. Všechny mají systémem Stop & Start s rekuperací energie při brzdění. V testovaném autě byl silnější vznětový agregát 1,6 Energy dCi ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou o výkonu výkon 96 kW/130 k, nejvyšší rychlost 190 km/h, deklarovaná průměrná spotřeba 4,9 l/100 km. Ve verzi s pohonem 4x4 umožňuje otočný volič přístup ke třem režimům. Při volbě Auto se rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu provádí automaticky v závislosti na podmínkách přilnavosti, a to až do 50 % na zadní nápravu. V režimu 2WD jde přenos točivého momentu pouze na dvě kola přední nápravy. Při zvolení Lock systém elektronicky zablokuje přenos točivého momentu na čtyři poháněná kola a přenáší 50 % točivého momentu na zadní nápravu. Využívá se pro terénní jízdu, nerovné povrchy s nízkou přilnavostí, je aktivní do rychlosti 40 km/h. Přístrojová deska v reálném čase zobrazuje procento točivého momentu přenášeného mezi přední a zadní nápravou.

Výbava testovaného auta byla na vysoké úrovni. Patřil k ní bezklíčový systém s kartou Renault, elektricky nastavitelná přední sedadla, palubní počítač, automatická dálková světla, dvouzónová automatická klimatizace, automatická parkovací brzda, tempomat s omezovačem rychlosti, aktivní nouzové brzdění, upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, aktivní nouzový brzdový systém, asistent rozjezdu do kopce, pomocný parkovací systém, parkovací asistent s couvací kamerou, systém sledování mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravního značení, a také režim EKO pro optimalizaci spotřeby paliva. Po ukončení jízdy se na displeji objeví informace z poslední trasy s průměrnou spotřebou, počtem ujetých a získaných kilometrů, o celkovém stylu řízení z hlediska úspory paliva. Řízení všech asistenčních systémů, klimatizace, apod. nabízí multimediální systém se sedmipalcovým displejem Renault R-Link 2, který je vybavený i hlasovým ovládáním pro navigaci, telefon a další aplikace. Vrcholná výbavová verze Bose k tomu přidává světlomety Led Pure Vision, lesklé černé kryty vnějších zpětných zrcátek, 19" disky kol z lehké slitiny, volant potažený kůží Nappa a kombinaci látkového čalounění s koženkou, a také Bose Surround Sound Systém s osmi reproduktory vč. Subwooferu.

S novým crossoverem od Renaultu jsme najezdili 619 km, hodně po dálnicích, po Praze jsme procourali asi 200 km. Do lesního terénu na Šumavě jsme vyrazili jen zkusmo, co jsme potřebovali, jsme s přehledem projeli, nicméně nešlo o nic extrémního. Dosáhli jsme průměrné spotřeby 6,0 l/100 km, dojezd ukazoval 450 km. Při objemu nádrže 65 l se tak dá na plnou ujet dost přes tisíc kilometrů.

Ceny Renaultu Kadjar začínají na 464.900 Kč, základní cena testované verze je 749.900 Kč.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

15°C

Dnes je neděle 2. října 2022

Očekáváme v 15:00 15°C

Celá předpověď