První jízda s novým elektrickým Méganem: Je i na dálnice!

foto Elektrický Renault Mégane.

Renault už prodal čtyři sta tisíc elektromobilů. Hlavně se jednalo o Zoe. Nyní má však pozici „jedničky“ v prodejích bezemisních vozů této značky převzít nový elektrický Mégane. Zatím se zákazníci můžou rozhodnout, zda nadále chtějí starší verzi vozu se stejným jménem, který pohánějí spalovací, případně elektrifikované pohonné jednotky nebo novinku, která jezdí jen a pouze na elektřinu získanou z rozvodné sítě.

Vůz jsme testovali na trase Praha-Olomouc a zpět. Tam jsme jeli kratší, severní trasou, která z větší části vedla po silnicích první a druhé třídy a jen přibližně třetina vedla po dálnici. Zpět pak pouze po dálnici.

První úsek v hustém provozu a několikerých zastaveních v zácpách přinesl při průměrné rychlosti 55 kilometrů v hodině a po ujetých 254 kilometrech průměrnou spotřebu 11,8 kWh. V baterii vozu s kapacitou 60 kWh pak zbývalo ještě 49 procent energie.

Zpáteční cesta pak byla dlouhá 262 kilometrů. Dosáhli jsme na ní průměrné rychlosti 95 kilometrů v hodině a spotřeby 19,2 kWh. V baterii už bylo jen 12 procent zbývající kapacity.

To, že by člověk na cestě někde uvízl bez energie, takřka nehrozí. Palubní počítač neustále propočítává, zda je cíl nastavený na navigaci dosažitelný s aktuální kapacitou baterie nebo bude třeba někde zastavit kvůli dobíjení. Navíc systém nabízí nabíjecí možnosti na trase a v jejím bezprostředním okolí.

Mégane je na cestách příjemný společník. V kabině jsou velmi kvalitní materiály a vůz působí prostorně. Také zavazadlový prostor není (vzhledem na délku vozu jen 4,2 metru) vůbec malá. Má objem 440 litrů, z čehož více než třicet připadá na schránku pro kabely pod jeho podlahou. Problematické může být nakládání a vykládání těžších předmětů přes vyšší nákladovou hranu. Praktické využití zvyšuje ještě možnost naložit na střechu až osmdesát kilometrů vážící náklad a připojit přívěs s hmotností až 900 kilogramů.

Důležité funkce vozu (například klimatizace) se ovládají klasickými prvky, ty ostatní pak prostřednictvím multimediálního displeje. Renault slibuje, že vše se dá vypnout nebo zapnout maximálně na tři „kliknutí“.

V současnosti Renault v Evropě na tento vůz eviduje již 10.000 objednávek. V Česku, kam první vozy přijdou na začátku léta, jsou to zatím desítky.

Cena levnější verze s menší baterií startuje u nás na úrovni 945.000 Kč, silnější na 1,065.000 Kč.

Autonaelektřinu.cz

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

6°C

Dnes je neděle 27. listopadu 2022

Očekáváme v 19:00 0°C

Celá předpověď