Prohlídky stavby metra D lákají tisíce lidí, mohou nahlédnout třeba do vestibulu

foto Den otevřených dveří na stavbě prvního úseku metra D, 17. května 2025, Praha.

Praha - Prohlídky stavby metra D lákají tisíce lidí, návštěvníci mohou nahlédnout do vestibulu stanice Olbrachtova, strojovny vzduchotechniky či demontážní komory. Během prohlídky mohou vidět také budoucí eskalátorové tunely nebo spojku mezi trasou C a D. Prohlídky trvají ode dneška do pondělí, vstup je zdarma. Za tři dny by podzemní trasu mělo navštívit bezmála 22.000 lidí. O prohlídky je velký zájem a kapacity jsou naplněny, řekl ČTK při prohlídce vedoucí komunikace Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) Daniel Šabík.

Každá stanice metra D bude mít jiné výtvarné ztvárnění, o které se postarají různí umělci. Některé stanice, například Olbrachtova, budou minimalistické, podoba stanice Pankrác D bude uzpůsobena velkému prostoru. Stanice Olbrachtova bude spočívat ve vrstvě stříkaného betonu, na které bude dílo výtvarníka. "Na Pankráci bude ztvárnění moderní. Tam budou projekce a projektory vytvořené skulptury," řekl ČTK stavbyvedoucí z firmy Strabag Václav Dohnálek.

Metro D bude podle něj unikátní také technologickým zpracováním. Mělo by být jednou z prvních tras, po které budou vlaky jezdit bez řidiče. "Bude tady CBTC systém, který bude ovládat vlak automaticky, pomocí čidel, aby vlak zastavoval vždy v místě, kde v bezpečnostní stěně na nástupišti budou otvory pro dveře, aby se dveře stěny a vlaku otvírali zároveň na stejném místě," uvedl Dohnálek.

Po dobu prohlídek je stavba metra přerušena, podle Pražského dopravního podniku ale stavba prvního úseku metra D nenaráží na žádné překážky. "V současné chvíli probíhají ražby už jen na dvou místech, a to v samotných stanicích, ve stanici Olbrachtova a Pankrác D. Na ostatních místech probíhají betonáže a výstavba definitivního ostění," uvedl vedoucí komunikace podniku Daniel Šabík. Na prvním úseku, tedy z Pankráce na Olbrachtovu, by měly stavební práce skončit do konce roku 2029. "Dopravní infrastruktura, tedy kabeláž, kolejnice, se bude na prvním úseku pokládat společně s druhým úsekem," doplnil Šabík.

Stavba navazující části z Olbrachtovy na Nové Dvory již měla začít, ale kvůli zdržení způsobeném námitkami u antimonopolního úřadu se příprava zpozdila. Dále bude vybudována část z Nových Dvorů do Depa Písnice. Původní předpoklad dokončení celého úseku z Pankráce do Písnice byl rok 2029, kvůli sporům se však zpozdí.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 6.10.2025 ČTK

Reklama

12°C

Dnes je pondělí 6. října 2025

Očekáváme v 09:00 11°C

Celá předpověď