Stále jen jedno ze sta prodaných osobních aut v České republice jezdí výhradně na elektřinu. Vyplývá to z čerstvé statistiky Svazu dovozců automobilů za prvních šest měsíců letošního roku. Podíl bateriových elektromobilů na celkovém množství do provozu nově zaregistrovaných automobilů je totiž jen 1,1 procenta. O něco lépe si na trhu vedou vozy s plug-in hybridním pohonem. Tedy ty, které mají pod svými kapotami stále ještě spalovací motor a na elektřinu můžou na jedno externí nabití své vysokonapěťové baterie ujet několik desítek kilometrů.
V červnu dealeři jednotlivých značek zákazníkům předali do užívání 274 bateriových elektromobilů. Jedničkou je nadále tuzemská značka Škoda, která zaznamenala rovnou stovku prodaných elektromobilů. Hlavně se jedná o novinku Enyaq iV.
Ostatní značky následují s výrazným odstupem. Na druhé příčce se nalézá Tesla s 31 kusy a na třetí Volkswagen s 24.
Mladoboleslavská automobilka vede také v pořadí nejúspěšnějších prodejců plug-in hybridních vozů. V červnu jich její dealeři prodali 142. Mimořádně úspěšné v tomto dílčím segmentu jsou také španělské značky Seat a Cupra. Ty si připsaly v šestém měsíci tohoto roku na své konto přesně sto kusů. Třetí příčka v kategorii plug-in hybridních vozů náleží Mercedesu-Benz. Zákazníci mají zájem o jejich jedinečné řešení, které spočívá v propojení dieselového spalovacího motoru s elektromotorem. Všechny ostatní značky kombinují elektrický agregát se zážehovou jednotkou.
V porovnání s okolním státy je nejvíce překvapivým faktem, že u nás se prodeje elektrických vozidel (zejména těch bateriových) meziročně nezvyšují. Vloni se jich během prvního pololetí prodalo 1254, letos 1262. Tedy o pouhých šest kusů více.
O něco lépe jsou na tom plug-in hybridy. Jejich tržní podíl se letos blíží ke dvěma procentům, vloni nebyl ani poloviční.