Za několik měsíců značka Volkswagen odtajní modernizovanou podobu a parametry současné osmé generace svého nejdůležitějšího modelu Golf. To ale bude labutí písní spalovací verze vozu, který v sedmdesátých letech doslova nastartoval úspěšnou éru nyní největší evropské automobilky.
Golf 9 již totiž bude plně elektrický. Vyplývá to z informací, které získal britský magazín Autocar. Současně se tento chystaný Golf stane prvním modelem značky, který vyjede na speciální platformě SSP. Ta nahradí v současnosti používanou MEB a na rozdíl od ní například i vzhledem k napětí 800 Voltů umožní mnohem rychlejší dobíjení. Vozy, které budou zkonstruovány na základě platformy SSP, půjde nabít z počáteční kapacity 10 na finálních osmdesát procent během pouhých dvanácti minut. Ta tuto platformu mají postupně přejít všechny značky koncernu Volkswagen, tedy například i mladoboleslavská Škoda a stejně tak i třeba Lamborghini nebo Porsche. U nich se dá využití platformy SSP předpokládat ještě dříve než u zmiňovaného Golfu. Pravděpodobně v roce 2026, případně 2027.
Jméno Golf tak zůstane zachováno i v elektrické éře. Stejné by to mělo být u Tiguanu a ze světa rozhodně nezmizí ani označení pro sportovní verze vozů Volkswagen – tedy GTI. Prvním hmatatelným důkazem v tomto směru je na veletrhu v Mnichově představovaný koncept ID.2 GTI.