Přestavba křižovatky D1 a D2 začne v noci na sobotu, čekají se velké komplikace

foto Ilustrační foto - Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl, 1. října 2024.

Brno - Přestavba křižovatky dálnic D1 a D2 na jihu Brna, která je součástí rozšíření dálnice D1 na šest pruhů, začne v noci z pátku na sobotu. Do začátku ledna se bude jezdit po D1 oběma, ač zúženými, pruhy v každém směru. Od 6. ledna se zavře jeden jízdní pás. Silničáři i policisté čekají od počátku značné dopravní komplikace. Kolony se zde v době dopravní špičky tvoří i za běžného provozu, řekli dnes novinářům generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl a zástupce vedoucího jihomoravské dopravní policie Lubomír Sedlák.

Stavba bude stát 3,2 miliardy korun a hotová má být v listopadu 2027. Mátl požádal řidiče o toleranci a ohleduplnost k dělníkům na stavbě. Místem projede 80.000 aut denně s velkým podílem nákladní a tranzitní dopravy. Po zkušenosti z rozšiřování sousedního úseku D1 mezi 194. a 196. kilometrem lze předpokládat, že kolony kamionů mohou být kilometry dlouhé.

Policisté podle Sedláka posílí hlídky a jednají se silničáři a ministerstvem dopravy o doplnění dopravního značení a proměnného dopravního značení doplněného o aktuální informace.

"Dnes je telematika na D2 směrem do Brna až od exitu na Blučinu, ale předpokládáme, že se kolony začnou tvořit ještě před ním. Při dojezdech do kolon přitom vznikají nehody s tragickými následky, kdy řidiči nedobrzdí a narazí do auta před sebou," řekl Sedlák.

První velký stavební zásah do křižovatky začne 6. ledna, kdy se na D1 uzavře jízdní pás ve směru na Vyškov. Už nyní je zavřený nájezd z Brna na Prahu a také se uzavře nájezd z Ostravy do Brna, poměrně dobře je podle zjištění ČTK suplují sousední exity. "Další směry prakticky nelze uzavřít, protože doprava na nich je extrémně intenzivní. Proto budou při stavbě vznikat provizorní sjezdy a nájezdy, než se postaví nové," řekl Mátl.

Současná křižovatka má podobu čtyřlístku, nicméně nestačí současné intenzitě dopravy. Proto vzniknou nové přímé sjezdové a nájezdové větve, které zajistí větší plynulost dopravy, protože se nebudou tak jako dnes potkávat auta při sjezdu a nájezdu.

Silničáři a policisté také doufají, že si řidiči kamionů najdou i jiné cesty a částečně brněnskému dálničnímu uzlu uleví. Od Bratislavy lze sjet směrem na Ostravu například už v Břeclavi a jet po silnici I/55 a následně dálnici D55, mezi Prahou s Ostravou lze využít dálnici D35, kde se ještě letos otevřou dva nové úseky a příští rok další. Naopak Mátl nevidí příznivě cestu z Rakouska na Prahu přes Znojmo

"Ve Znojmě by určitě nebyli rádi, kdybychom oficiálně naváděli kamiony tudy," řekl s odkazem na to, že Znojmo stále nemá obchvat.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 9.10.2025 ČTK

Reklama

15°C

Dnes je čtvrtek 9. října 2025

Očekáváme v 17:00 12°C

Celá předpověď