Polovodičová baterie prodlouží dojezd Mercedesu EQS o třetinu

foto Mercedes EQS

Inženýři automobilky Mercedes-Benz provedli praktický test stávajícího vozu EQS se zabudovanou baterií s pevným elektrolytem. Ta v útrobách luxusní limuzíny nahradila sériově používanou baterii typu Li-ion. Obě mají srovnatelnou kapacitu (108 kWh), podobné rozměry a hmotnost.

Součástí nového typu baterie jsou také elektrické aktuátory, které pomáhají řídit roztahování a smršťování článků během provozu. To vylepšuje jejich životnost.

Články v baterii vyrobila americká firma Factorial Energy, konstrukci baterie pak dostali na starost specialisté ze základny týmu F1 Mercedes ve Velké Británii.

V praxi se vůz testoval na trase mezi německým Stuttgartem a švédským Malmö, která v případě využití trajektu měří něco málo přes 1000 kilometrů. Ovšem vůz jel po o 160 kilometrů delší trase, která vedla výhradně po pevnině. Přesto měl v cíli tento Mercedes EQS v baterii ještě rezervu elektrické energie, která by stačila na překonání dalších 137 kilometrů. Tedy by pravděpodobně mohl ujet téměř 1300 kilometrů. Současná baterie v EQS přitom zajišťuje homologovaný dojezd v režimu WLTP v nejúspornější verzi 822 kilometrů.

Mercedes směřuje k tomu, aby polovodičové baterie začal montovat do svých elektrických vozů ještě před koncem tohoto desetiletí. Podobný cíl má také koncern Volkswagen, který teď v Ženevě prezentuje svoji baterii s pevným elektrolytem. Ovšem, na rozdíl od Mercedesu, který ji zabudoval do auta, v motocyklu značky Ducati.

Autonaelektřinu.cz

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 10.09.2025 ČTK

Reklama

22°C

Dnes je středa 10. září 2025

Očekáváme v 14:00 19°C

Celá předpověď