V Evropě už byly v prosinci čtyři země, ve kterých se v loňském prosinci prodalo více elektrických vozidel než těch se spalovacími motory. Jednalo se o Dánsko, Švédsko, Nizozemsko a samozřejmě Norsko. V této posledně jmenované zemi už podíl dosáhl dokonce na 90 procent.
Ovšem také ve zbytku Evropy (konrétně v 28 zemích, které monitoruje organizace Jato Dynamics) se bateriovým elektromobilům a vozům s pohonem plug-in hybrid dařilo. Jejich prodeje činily už 29 procent z celkového objemu trhu s novými osobními vozy.
Za celý rok 2021 pak podíl elektrických vozidel ve zmíněných 28 zemích dosáhl na 19 procent. Je to o 58 procent více než v roce 2020 a znamená to, že Evropané si vloni odvezli z autosalonů dva a čtvrt milionů nových elektroaut.
Nejžádanějším elektromobilem v Evropě byla v prosini Tesla Model 3. Ta dokonce předstihla rovněž všechna klasická auta.
Na druhém místě za ní skončil Renault Zoe, třetí byla Dacia Spring a čtvrtý Volkswagen e-Up! Z toho jasně plyne, že v Evropě začíná být velká poptávka po elektrických vozech, které jsou menší, mají relativně krátký dojezd a jejich cena je zhruba do 30 000 eur.
V první desítce se opět udržela Škoda Enyaq. Skončila osmá.
Mezi automobily s pohonem plug-in hybrid zákazníci nejvíce kupovali Peugeot 3008. Za ním následovaly dva typy značky Volvo – XC 60 a XC 40.