Peugeot 208 GTi - elegantní, temperamentní, hravý malý sporťák

foto Peugeot 208 GTi

Nejprodávanější model značky dostal po třech letech od uvedení na trh nový vzhled. Cílem byl výraznější, sportovnější a elegantnější design, dostal nové možnosti úprav na míru, prvky výbavy usnadňující pohyb v městském provozu, technologie pro větší pohodlí a bezpečnost, výkonnější a přitom úspornější motory. Vrcholnou nabídkou je verze GTi posunující značku k luxusnějším kategoriím.

Fotogalerie

Posláním Peugeotu 208 je od uvedení na trh naplňovat požadavky na městský kompaktní hatchback s výraznou osobností, má elegantní a sportovní tvar, energické a moderní proporce a propracovaný styl.

Jeho poslední generace zaujme novým výraznějším a elegantnějším designem, působí dynamičtěji a stabilněji. Konkrétně u GTi s třídveřovou karoserií působí přední část mohutnějším dojmem díky širšímu otvoru masky s výraznějším lemem působivě začleněnému do předního nárazníku. Nové barvy citlivě reagují na světelné proměny. Testovaný vůz se chlubil strukturovanou šedou barvou Ice Silver, která je odolnější a snadněji se udržuje než klasické matné odstíny. Vzhledem k  vysoké rezistenci proti drobnému poškrábání také dobře snáší časté mytí vysokotlakým proudem vody nebo v kartáčové myčce. Díky použití v sériové výrobě je nyní tento typ barvy dostupný pro širokou zákaznickou veřejnost.

Peugeot 208 GTi

V základní výbavě jsou v předních světlometech halogenová světa s pravoúhlou vnitřní strukturou a světelnými lištami s dobrou viditelností i v zatáčkách a do strany. Denní svícení a směrové ukazatele využívají LED diody a vyzařují příjemně rozptýlené světlo. Nová zadní světla s působivými třemi řadami LED diod připomínajícími vrypy drápů zdůrazňují nevšednost a sportovní charakter vozu. K tomu přispívají rovněž sériově dodávaná 17palcová hliníková kola s rozšířenými rozchody, barevnými efekty a červenými brzdovými třmeny, v červené barvě jsou i stylové detaily GTi jako lišta ve spodní části přední masky, mřížka s 3D šachovnicovým vzorem má do chromu zasazený červený nápis Peugeot. Ozdobný nápis GTi je na zadním sloupku, sportovně laděný je stylový zadní spojler i zvláštní tvar dvojité chromované koncovky výfuku.

Peugeot 208 GTi

V interiéru mnoho detailů rovněž odkazuje na unikátní prostředí GTi, dokonale tvarovaná kožená sedadla, opěrky ve dveřích, manžeta řadicí páky a držadlo parkovací brzdy jsou zdobené červeným prošíváním, červený motiv oživuje i bezpečnostní pásy a lesklá černá madla předních dveří, sportovní hliníkové pedály doplňují prahy s označením GTi.

Po usednutí na místo řidiče do Peugeot i‑Cockpitu máte před sebou zvýšenou přístrojovou desku a na ní ukazatele orámované červeným LED osvětlením s podkladem šachovnicového vzoru a výraznými bílými ručičkami. Pod ní je malý, skvěle tvarovaný, multifunkční sportovní volant potažený hladkou kůží a také ozdobený logem GTi. Přiznávám se, že toto dnes už standardní řešení i u dalších vozů značky mi moc k srdci nepřirostlo. Při své výšce mám pocit, že volant musím nastavit do nižší polohy než bych chtěl, abych jím nezakrýval přístroje na palubní desce. Připouštím však, že je to subjektivní vnímání, jiným může třeba vyhovovat.

Peugeot 208 GTi

Vhodně umístěná je 7" dotyková obrazovka se sportovním motivem Redline v červeno-černé kombinaci, která umožňuje obsluhovat navigační systém, multimédia a další praktické funkce. Současně displej poskytne i propojení přes USB a Bluetooth pro bezpečné používání vlastních zařízení. Peugeot 208 rovněž disponuje funkcí Mirror Screen, ta propojí chytrý telefon a jeho aplikace se tak zobrazují na dotykovém displeji, můžete ho pak jednoduše a bezpečně ovládat i za jízdy.

Interiér má skýtat pět míst k sezení. Cestujícím vpředu se dostává prostoru habaděj, avšak vyšší a objemnější postavy ať raději zapomenou na delší cestování vzadu. Ne zrovna pohodlně se tam leze, není kam dát pořádně nohy, vlasy češe strop a vylézt ven je sice určitě hračkou pro hadí ženu, ne však pro vyššího metrákového staříka. Nicméně od GTi se zcela jistě neočekává dálková přeprava s plným obsazováním všech sedaček. Objem zavazadlového prostoru se pohybuje od 311 až po slušných 1152 l při sklopených zadních sedadlech.

Peugeot 208 GTi

Nový Peugeot 208 GTi pohání přeplňovaný benzínový motor 1.6 THP S&S s upraveným výfukovým potrubím v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, uváděný výkon 153 kW/208 k, nejvyšší rychlost 230 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h 6,5 s, spotřeba paliva 7,0/4,5/5,5 l/100 km, objem palivové nádrže 50 l. V hlubokých tónech je libozvučný, ve vyšších otáčkách mi však v kabině připadal přeci jen hlučnější. Při nízké hmotnosti auta 1160 kg se vstřícně projevuje vynikající poměr hmotnost/výkon. Účinné, adekvátně reagující jsou teplotně odolné brzdy s chlazenými kotouči vzadu svírané plovoucími červenými brzdovými třmeny. To vše spolu se sníženým podvozkem, vhodně nastavenými tlumiči, délkou pouhých 3973 mm, apod. přináší radostné sportovní zážitky z řízení dobře vyladěného sportovního, hezky vypadajícího auta, které reaguje na řidičské podněty bezprostředně a citlivě. Nejde o velký nadupaný sporťák, leč o příjemnou, hravou, přítulnou kočičku. Celkem jsme ve svižném tempu najeli, při obsazení maximálně dvěma osobami, 494 km, z toho po Praze asi 90 km. Konečná průměrná spotřeba byla 6,3 l/100 km, což je velmi slušný výsledek. Při razantnější jízdě a nucení motoru do vyšších otáček je však třeba počítat s bleskurychlou, eruptivní žíznivostí.

Základní cena Peugeotu 208 GTi poslední generace je 536.700 Kč.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

15°C

Dnes je neděle 2. října 2022

Očekáváme v 17:00 13°C

Celá předpověď