Nová opatření nezvýšila prodeje v potravinách

foto Nákupy v obchodním centru - ilustrační foto.

Praha - Vyhlášení nových opatření nezpůsobilo náhlý zájem Čechů o nákup potravin. Jen některé řetězce ve středu zaznamenaly mírný nárůst prodejů. Platná nařízení ani nezasáhla do fungování hypermarketů, které nabízejí i další nepotravinové zboží. Vyplývá to z ankety ČTK mezi zástupci obchodních sítí.

Vláda ve středu rozhodla o zákazu maloobchodního prodeje. Výjimku mají potraviny, drogerie či lékárny. Zavřené už dnes musely zůstat obchody s oděvy, obuví nebo sportovním vybavením.

Lidé se v současné době už nemají potřebu předzásobovat, jak tomu bylo na jaře. Například Kaufland podle své mluvčí Renaty Maierl nezaznamenal v zákaznickém chování v posledních dnech žádné výkyvy. "Vnímáme pouze zvýšení objemu nákupního košíku. Zájem je zejména o čerstvé zboží, jako je maso, ovoce a zelenina, v souvislosti s uzavřením škol a bezpochyby také restaurací. Všechny naše prodejny jsou pravidelně zásobovány a zboží je dostatek," řekla. Nepotravinové produkty podle ní tvoří menší část sortimentu a zákazníkům jsou i nadále dostupné.

Prodejny Albert nyní sledují podle svého ředitele komunikace Jiřího Marečka mírně zvýšenou poptávku po čerstvých a trvanlivých potravinách. Zájem podle něj ale odpovídá aktuální situaci. Ani Albert nepřistoupil k úpravě prodejní plochy a veškerý nepotravinový sortiment nabízí dál bez omezení. Stejně se zachovalo i Tesco. "Všechny naše obchody fungují stejně jako doposud, po konzultaci Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a ministerstva zdravotnictví jsme mohli ponechat v provozu všechna oddělení," uvedl mluvčí společnosti Václav Koukolíček.

Více zákazníků přišlo ve středu odpoledne nakoupit do hypermarketů Globus. Mírný nárůst prodejů zaznamenaly podle jejich mluvčí Lutfii Volfové napříč kategorií potravin. Lidé si domů odnášeli především čerstvé potraviny, ovoce, zeleninu, maso, pečivo, čerstvá hotová jídla, více kupovali i drogerii a další nepotravinové zboží. "Všechny Fashion store a Klenoty, které nejsou součástí prodejní plochy hypermarketů jsme uzavřeli. Nicméně ostatní sortimenty, které součástí prodejních ploch hypermarketů jsou, zůstanou otevřeny. Na vrácené oblečení a obuv se pak vztahuje pravidlo 24 hodinové karantény," doplnila Volfová.

Řetězce i nadále dodržují vysoké bezpečnostní a hygienické standardy. Albert podle Marečka každý měsíc investuje desítky milionů korun do ochranných prostředků a sanitací. Globus denně spotřebuje asi 75 litrů dezinfekce. Za měsíc se její spotřeba podle Volfové pohybuje okolo čtvrt hektolitru a její hodnota je čtvrt milionu korun. V Globusu fungují dezinfekční týmy, které pravidelně dezinfikují nákupní vozíky, kliky, madla nebo dveře, nákupní skenery čistí po každém nákupu.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2020 ČTK

Reklama

1°C

Dnes je úterý 24. listopadu 2020

Očekáváme v 23:00 0°C

Celá předpověď