Nová kampaň upozorní děti na problémy se šikanou

foto Malgosia Chapman ze společnosti Turner Germany & CEE vystoupila 17. dubna 2019 v Praze na tiskové koferenci dětského televizního kanálu Cartoon Network a Linky bezpečí k uvedení globální kampaně proti šikaně CN Buddy v ČR.

Praha - Na šikanu začíná dnes v Česku upozorňovat nová osvětová kampaň, kterou připravil dětský televizní kanál Cartoon Network ve spolupráci s Linkou bezpečí a youtuberem Kovym. Cílem kampaně s názvem Buď kámoš, postav se šikaně (v originále Be a Buddy, not a Bully) je ukázat dětem, že být jiný není na překážku, ale právě naopak. Součástí kampaně budou videospoty na internetu a ve vysílání Cartoon Network. Zástupci kampaně to řekli na tiskové konferenci.

Fotogalerie

"Víme, že se s šikanou potkalo mnoho našich mladých diváků, proto chceme společně s naším partnerem Linkou bezpečí a naším ambasadorem Kovym ukázat nejen dětem, že se mohou šikaně postavit nejen svým postojem, ale i zapojením důvěryhodného dospělého. Chceme problém podat tak, aby mu rozuměly i děti, aby věděly, kde hledat pomoc. Linka bezpečí je důvěryhodnou institucí, jež nám pomůže zvýšit povědomí o této problematice," uvedla Malgosia Chapman ze společnosti Turner Germany & CEE, pod niž dětský kanál patří.

Youtuber Karel Kovář známý jako Kovy vystoupil 17. dubna 2019 v Praze na tiskové koferenci dětského televizního kanálu Cartoon Network a Linky bezpečí k uvedení globální kampaně proti šikaně CN Buddy v ČR. Zástupci kanálu připravili ke kampani s Linkou bezpečí a youtuberem Kovym internetové stránky, kde děti naleznou různé informace. Podobně jako ve vysílání televizního kanálu na něm děti budou moct zhlédnout také videospot s Kovym či animovaný videospot o šikaně i takzvané kyberšikaně v on-line prostoru.

Počet dětí, které trápí šikana či kyberšikana, podle zástupců Linky bezpečí roste. V roce 2018 kvůli tomu Linka bezpečí zaznamenala 2182 telefonátů, e-mailů či chatů. Bylo to o 100 více než o rok dříve. Denně přijala loni Linka bezpečí 430 kontaktů od dětí, z toho bylo pět až šest kvůli šikaně.

Vedoucí Linky bezpečí Kateřina Lišková (vlevo) a Kateřina Schmidová z rodičovské linky vystoupily 17. dubna 2019 v Praze na tiskové koferenci dětského televizního kanálu Cartoon Network a Linky bezpečí k uvedení globální kampaně proti šikaně CN Buddy v ČR. "Problém šikany tvoří kolem sedmi procent veškerých kontaktů, které děti učiní s Linkou ubezpečí, ať už prostřednictvím telefonátů, e-mailů či skrze chat," řekla Regina Jandová z Linky bezpečí. Kyberšikanu řeší v jednom procentu případů, tedy asi s pěti dětmi za měsíc. Upozornila ale zároveň, že děti často spíše tají, že mají se šikanou či kyberšikanou problém, protože se bojí nebo stydí.

Kyberšikana je podle vedoucího projektu E-Bezpečí Kamila Kopeckého v současnosti celosvětový problém. V ČR se s ní podle něj setkalo kolem 40 procent dětí a asi deset procent jich zažívá vážnou formu tohoto sociálního jevu. Za problém považuje to, že rodiče často nevědí, jak to řešit. Důležité je podle něj hlavně posilování dobrých vztahů mezi dětmi ve školách, ke kterému by mohla přispět právě i zmíněná kampaň.

Projevy šikany mohou zahrnovat slovní i fyzické napadání. Podle odborníků může jít ale i o pošťuchování či vyčleňování z kolektivu, které je na první pohled nevinné. Kyberšikana se projevuje například verbálními útoky, průnikem na účet, vyhrožováním a vydíráním, obtěžujícím prozváněním, ztrapňováním pomocí šíření fotografií, videa či zvukového záznamu. Oběti kyberšikany podle odborníků přitom často nevědí, kdo přesně je obtěžuje.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

15°C

Dnes je úterý 22. října 2019

Očekáváme v 7:00 10°C

Celá předpověď