Zatímco v Německu a dalších vyspělých západoevropských zemích mají v současnosti elektrická vozidla (při součtu takzvaných čistých elektromobilů a vozidel s pohonem plug-in hybrid) mají tržní podíl na celkových prodejích nových osobních vozidel více než dvacet procent, u nás v roce 2021 dosáhly na pouhá 2,9 procenta. Vyplývá to ze zveřejněné statistiky Svazu dovozců automobilů.
Prodeje osobních automobilů, které jsou poháněné výhradně elektromotory, navíc dokonce v porovnání se stavem v roce 2020 poklesly. Dealeři jednotlivých značek jich vloni předali zákazníkům 2646 kusů, což je o 19 procent méně v porovnání s předcházejícími dvanácti měsíci. Tento stav zavinil především propad prodejů elektrických modelů značky Škoda Auto. Ta si vloni připsala do statistiky prodeje čistě elektrických vozů pouze 832 “čárek”, zatímco o rok dříve to bylo více než dvakrát tolik.
Přesto je značka Škoda nejúspěšnějším prodejcem elektromobilů v ČR. Druhý Volkswagen totiž za celý rok předal do užívání jen 286 svých elektromobilů, třetí Hyundai 283 a čtvrtá Tesla 253. Z toho logicky vyplývá, že nejžádanějším elektrickým vozem je aktuálně v České republice Škoda Enyaq iV.
Větší zájem než o elektromobily je v současné době o modely typu plug-in hybrid. V loňských prodejních statistikách je zaznamenáno 3348 těchto aut.
I v této kategorii je lídrem Škoda, která zaregistrovala více než tisíc kusů modelů Octavia IV a Superb IV.