Kvůli poruše vedení na koridoru u Chocně stály vlaky až dvě hodiny

foto Železniční koridor - ilustrační foto.

Choceň (Orlickoústecko) - Kvůli najetí vlaku do takzvané hákovnice na trakčním vedení mezi Chocní a Ústím nad Orlicí stál dnes odpoledne dvě hodiny provoz na hlavním koridoru Praha - Ostrava. Vlaky čekaly ve stanicích a některé nabraly až dvouhodinová zpoždění. "Provoz byl obnoven ve 14:58, vlaky se postupně rozjíždějí," řekla ČTK mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.

Do hákovnice, které se používají jako bezpečnostní prvek při opravách na trati, podle mluvčí najel osobní vlak Českých drah. Vlak byl bez cestujících. Náraz do hákovnice na vlaku poškodil sběrač proudu, vznikla tak škoda asi 250.000 korun. Trakční vedení podle Pistoriusové poškozeno nebylo. Při nehodě se nikdo nezranil.

Úsek trati mezi Ústím nad Orlicí - Brandýsem nad Orlicí nyní Správa železnic modernizuje. Vlaky tam jezdí po jedné koleji.

Nehoda se stala v první den, kdy Správa železnic kvůli bezpečnosti pracovníků po delší době při napěťové výluce použila instalaci hákovnic. U odbočky Bezpráví, kde se nehoda stala, budou hákovnice používané do 8. prosince. Původně se předpokládalo osazování hákovnic od listopadu do konce dubna příštího roku. Správa železnic ale dobu používání hákovnic výrazně zkrátila, aby minimalizovala poruchy na trakčním vedení při provozu elektrických vlaků. Ty v létě často zastavovaly provoz na železničním koridoru mezi Prahou a Ostravou.

Hákovnice zajišťují, aby se při průjezdu vlaku do opravovaného úseku vedení nedostal elektrický proud, což by ohrozilo bezpečnost pracovníků. Při chybě strojvedoucího, když nestáhne sběrač lokomotivy, však hákovnice sběrač poškodí.

Celková rekonstrukce úseku mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí by měla skončit v červnu příštího roku. Poté se na svou původní trasu vrátí dálkové expresy spojující Prahu s Brnem.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2023 ČTK

Reklama

3°C

Dnes je sobota 4. února 2023

Očekáváme v 21:00 -1°C

Celá předpověď